Πέμπτη, 27 Ιούνιος 2013 00:00

Critical shit - το Κόψιμο στο D&D

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Νιώθεις ένα γουργούρισμα και έναν πόνο στο στομάχι. Ενώ από τον πρωκτό σου φεύγουν - ήσυχα - μικρές ποσότητες αερίων.

 

εχεχε... Μια φορά είχα δει αυτή τη σειρά βίντεο:

Όπου ο Chris Perkins τρέχει μια μίνι συνάντηση D&D μπροστά σε κοινό.

Ένα από τα πράγματα που συμβαίνουν σε αυτή τη συνάντηση είναι ότι το κοινό κάποιες στιγμές ψηφίζει για διάφορα πράγματα που συμβαίνουν στο τραπέζι.

Ψηφίστε ποιος θέλετε να φάει την επόμενη επίθεση από τον καταπέλτη.

Ψηφίστε τι τέρας βγαίνει μέσα από την ομίχλη. Και άλλα τέτοια.

Αυτή η ιδέα μου φάνηκε κάπως διασκεδαστική και είπα να την εφαρμόσω στην δική μου D&D ομάδα.

Έβαζα λοιπόν κάθε τόσο ένα poll στο facebook group D&D Greece (πρέπει να είναι η μεγαλύτερη ελληνική D&D κοινότητα στο facebook) όπου ρωτούσα κάθε φορά «ψηφίστε ποιος(από το πάρτυ μας) θέλετε να πάθει αυτό»... ή «ψηφίστε ποιος θέλετε να κερδίσει αυτό». Τη μια εβδομάδα έβαζα κάτι καλό για τους παίχτες, την άλλη κάτι κακό.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που ήθελα να κάνω, αν και συνήθως δεν μου αρέσουν οι «παρωδίες» στο D&D, ήταν να πιάσει κόψιμο έναν χαρακτήρα απροειδοποίητα στη μέση μιας μάχης.

Και σε αυτό το κείμενο θα μοιραστώ μαζί σας τους κανόνες που χρησιμοποίησα, που ήθελα να είναι σχετικά απλοί, στην λογική της 4ης έκδοσης D&D.

«Νιώθεις ένα γουργούρισμα και έναν πόνο στο στομάχι. Ενώ από τον πρωκτό σου φεύγουν - ήσυχα - μικρές ποσότητες αερίων.»

Ήθελα το κόψιμο να είναι λίγο άξαφνο! Να μην ξέρει ο παίχτης σε ποιον γύρο θα αρχίσουν να γίνονται δύσκολα τα πράγματα. Οπότε... μια ζαριά σε κάθε αρχή σειράς:

«Στην αρχή κάθε σειράς σου ρίχνεις 1ζ6.

Αν φέρεις 1 περνάς στο επόμενο στάδιο.

Αν φέρεις 2-6 έχεις -1 στις επιθέσεις γι’ αυτό το γύρο.»

Στον γύρο λοιπόν που ο παίχτης θα έφερνε άσο:

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΤΑΔΙΟ

«Καθώς ο πόνος στο στομάχι γίνεται αβάσταχτος, ξαφνικά νιώθεις ασυγκράτητα αέρια να φεύγουν από το έντερό σου ενώ ένα βάρος στερεής και υγρής κατάστασης συγκεντρώνεται στο χείλος του.»

«Σε έχει πιάσει Κόψιμο.

* Είσαι επιβραδυμένος

* Είσαι αποδυναμωμένος

* Έχεις -2 στις επιθέσεις»

* Έχεις -10 στους ελέγχους ικανοτήτων.

Στο τέλος της επόμενης σειράς σου γίνεσαι ασυγκράτητος. (ως ασυγκράτητος ρίχνεις μια ζαριά σωτηρίας στο τέλος της σειράς σου για να μην χεστείς. βλ. εγκατάλειψη συγκράτησης)

Προσπάθησα να φανταστώ τον εαυτό μου να έχω κόψιμο και να πολεμάω με εχθρούς. Πάνω σε αυτή τη «δημιουργική» σκέψη αποφάσισα να δώσω στον παίχτη δύο επιλογές: Να μπορέσει να κάνει ένα κανονικό χέσιμο ή να τα αμολήσει και να συνεχίσει να... παλεύει!

Το να χέσει κανονικά θα έπρεπε να είναι πιο ασφαλής επιλογή αλλά πιο βαρετή, καθώς θα έπαιρνε χρόνο για τον ήρωα να κατεβάσει το παντελόνι του (ή ότι μπορεί) και για να αναγκαστεί να πάει στην άκρη ώστε να είναι πιο θε(α)ματικό θα πρέπει να προκαλεί ευκαιριακές επιθέσεις.

Το να τα αμολήσει και να γλιτώσει θα ήταν πιο γρήγορο αλλά θα έπρεπε να έχει κάποιες συνέπειες γι’ αυτόν και την υπόλοιπη κακόμοιρη ομάδα.

Άρα:

Το κόψιμο λήγει με ένα από τα παρακάτω:

1) Κανονική Αφόδευση: Ξοδεύεις δύο τυπικές ενέργειες, που προκαλούν ευκαιριακή επίθεση, καμία από τις οποίες δεν έχει κερδηθεί με βαθμό ενέργειας! Στο τετράγωνο όπου θα ξοδέψεις την δεύτερη τυπική ενέργεια, αφήνεις μια κουράδα. (η κουράδα δίνει -2 στις επιθέσεις σε όποιον ξεκινάει τη σειρά του δίπλα της. Επίσης όποιος φέρει 1 σε ζαριά επίθεσης στο ίδιο τετράγωνο με την κουράδα την πατάει γλιστράει και πέφτει κάτω.)

2) Εγκατάλειψη Συγκράτησης: Με μια ελεύθερη ενέργεια καθίστασαι Χεσμένος:

Αφού η ανακούφιση ξαλαφρώνει τα έντερά σου τα πόδια σου καλύπτονται  από το βρομερό παχύρρευστο υγρό σου. Καθώς κινείσαι εκπέμπεις μια βρώμα στην ατμόσφαιρα.

Είσαι Χεσμένος

* Είσαι επιβραδυμένος

* Έχεις -2 στις επιθέσεις

(λήγουν και τα δύο με σωτηρία)

Έχεις αύρα μπόχας 2 μέχρι να εκτελέσεις μια μικρή ανάπαυλα

(όλα τα φυσικά πλάσματα στην αύρα έχουν -2 στις επιθέσεις)

Κίνδυνος γλίστρας.

(Εσύ και κάθε πλάσμα στην αύρα σου, όποτε φέρνετε 1 σε μια ζαριά επίθεσης πέφτετε στο έδαφος)

Τώρα για να σας πω και τι έγινε στην συνάντησή μας:

Είχα βάλει να ψηφίσουν ανάλογα με τις φυλές, χωρίς να ξέρουν τους χαρακτήρες.

Τότε ήμαστε: Half-Elf, Halfling, Dwarf, Tiefling, Eladrin, Minotaur.

O Μινώταυρος λοιπόν... (σ)καταψηφίστηκε.

 

Μόλις ξεκίνησε η μάχη το στομάχι του Μινωταύρου άρχισε να γουργουρίζει.

Όπως είπα παραπάνω, για να είναι απροειδοποίητο το πότε θα αρχίσει το κόψιμο, έριχνε 1ζ6 στην αρχή της κάθε σειράς του. Αν έφερνε 1 τότε θα τον έπιανε το κόψιμο!

Στον πρώτο γύρο λοιπόν... παίρνει το 6άρι στα χέρια του... το τρίβει επικαλώντας την τύχη του σιωπηλά και τσουπ! να ‘σου ο άσους με την πρώτη!!

Τον έπιασε λοιπόν κόψιμο αμέσως πράγμα που τον δυσκόλευε στη μάχη.

 

Είχε λοιπόν τις δύο επιλογές του πριν αρχίσουν να... σφίγγουν τα πράγματα.

Ή να πάει στην άκρη να τα κάνει ή να τα αφήσει ελεύθερα!

Τι να κάνει... τι να κάνει... να πάει στην άκρη να τα κάνει θα έπαιρνε χρόνο ενώ το να τα αφήσει ελεύθερα θα κόστιζε σε βρώμα για όλη τη μάχη.

Διάλεξε την σίγουρη - αλλά βαρετή - για τον ίδιο επιλογή και χωρίς να πάει καν στην άκρη μπροστά στα μάτια τον συμμάχων και των ghoul κατέβασε τα ρούχα του και έκανε την ανάγκη του τρώγοντας μερικές ευκαιριακές επιθέσεις που τις απέφυγε... όλες! 

Κάτι τέτοιες ώρες είναι που βοηθάει να είσαι κωλόφαρδος, με τη διπλή έννοια.

Έχασε δύο γύρους που ήταν πολύ βαρετό για τον Μινώταυρο καθώς η μάχη είχε πολύ κόσμο και αργούσε να έρθει η σειρά του!

Τελικά όμως όλα καλά και σηκώθηκε ξελαφρωμένος και πολέμησε γενναία.

Εδώ είναι και οι κανόνες στη σειρά (για να τους χρησιμοποιήσετε ή να φτιάξετε τους δικούς σας):

 

ΑΡΧΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Νιώθεις ένα γουργούρισμα και έναν πόνο στο στομάχι. Ενώ από τον πρωκτό σου φεύγουν - ήσυχα - μικρές ποσότητες αερίων.

Στην αρχή κάθε σειράς σου ρίχνεις 1ζ6.

Αν φέρεις 1 περνάς στο επόμενο στάδιο.

Αν φέρεις 2-6 έχεις απλά -1 στις επιθέσεις γι’ αυτό το γύρο.

  

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΤΑΔΙΟ

Καθώς ο πόνος στο στομάχι γίνεται αβάσταχτος, ξαφνικά νιώθεις ασυγκράτητα αέρια να φεύγουν από το έντερό σου ενώ ένα βάρος στερεής και υγρής κατάστασης συγκεντρώνεται στο χείλος του.

Σε έχει πιάσει Κόψιμο.

* Είσαι επιβραδυμένος

* Είσαι αποδυναμωμένος

* Έχεις -2 στις επιθέσεις

* Έχεις -10 στους ελέγχους ικανοτήτων.

* Στο τέλος της επόμενης σειράς σου γίνεσαι ασυγκράτητος (Ως ασυγκράτητος πρέπει στο τέλος της κάθε σειράς σου να ρίχνεις μια ζαριά σωτηρίας. Αν δεν πετύχεις τότε ακολουθείς υποχρεωτικά τις οδηγίες του βήματος 2. Εγκατάλειψη Συγκράτησης).

 

Το κόψιμο λήγει με ένα από τα παρακάτω:

1) Κανονική Αφόδευση: Ξοδεύεις δύο τυπικές ενέργειες, που προκαλούν ευκαιριακή επίθεση, καμία από τις οποίες δεν έχει κερδηθεί με βαθμό ενέργειας! Στο τετράγωνο όπου θα ξοδέψεις την δεύτερη τυπική ενέργεια, αφήνεις μια κουράδα (η κουράδα δίνει -2 στις επιθέσεις σε όποιον ξεκινάει τη σειρά του δίπλα της. Επίσης όποιος φέρει 1 σε ζαριά επίθεσης στο ίδιο τετράγωνο με την κουράδα την πατάει γλιστράει και πέφτει κάτω.).

2) Εγκατάλειψη Συγκράτησης: Με μια ελεύθερη ενέργεια καθίστασαι Χεσμένος.

Αφού η ανακούφιση ξαλαφρώνει τα έντερά σου τα πόδια σου καλύπτονται  από το βρομερό παχύρρευστο υγρό σου. Καθώς κινείσαι εκπέμπεις μια βρώμα στην ατμόσφαιρα.

Είσαι Χεσμένος

* Είσαι επιβραδυμένος

* Έχεις -2 στις επιθέσεις (λήγουν και τα δύο με σωτηρία)

* Έχεις αύρα μπόχας 2 μέχρι να εκτελέσεις μια μικρή ανάπαυλα (όλα τα φυσικά πλάσματα στην αύρα έχουν -2 στις επιθέσεις)

* Κίνδυνος γλίστρας. (Εσύ και κάθε πλάσμα στην αύρα σου, όποτε φέρνετε 1 σε μια ζαριά επίθεσης πέφτετε στο έδαφος)

 

Dennis

Race: Human
Class: Master Video Editor, Expert Graphic Artist, Expert Musician
Background: Game Master
Defining Event: “Monster Annual” D&D event in Athens