Τετάρτη, 05 Δεκέμβριος 2012 00:00

Dragon Αge (Ένα χαλαρό Review)

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Δεν θεωρώ τον εαυτό μου έμπειρο Role Player μόνο και μόνο επειδή έχω παίξει έναν χαρακτήρα σε Dungeons & Dragons 3.5 & κάνω DM στην 4η σχεδόν τρία χρόνια.  Τον θεωρώ ενθουσιώδη όμως, που ψάχνει πάντα για κάτι φρέσκο να του ερεθίσει του νευροδιαβιβαστές του. Ένα από αυτα ειναι και το Role Playing Game του Dragon Age.

Μια ακόμη βαρετή εισαγωγή, προσπεράστε τη.

Όσοι με ξέρουν σε κάποιο προσωπικό επίπεδο, ξέρουν ότι έχω μια ιδιαίτερη “αγάπη” στην 4η, όχι γιατί είναι το καλύτερο σύστημα ή κάτι τέτοιο, αλλά γιατί με εκφράζει αρκετά καλά. Ξέρουν επίσης ότι έφαγα φέτος ένα κάλο σκάλωμα με τον κόσμο του Eberron γιατί κάνει αυτό που μου αρέσει πιο πολύ, αναμειγνύει πολλά πράγματα και βάζει πολύ λίγους περιορισμούς στην φαντασία του DM και των παιχτών του. Επίσης ξέρουν ότι μια άλλη αγάπη μου είναι το Cthulhutech που δύστυχος ενώ έχω διαβάσει και μου αρέσει ο κόσμος του πάρα πολύ, δεν έχω ακόμα καταφέρει να παίξω και να πάρω το βασικό βιβλίο. Την αρχή ενός τριπλού αφιερώματος θα βρειτε ΕΔΩ. Ένα ακόμα σύστημα που είναι στα αγαπημένα μου είναι το Αtomic Highway (που έχω κάνει παίχτης) με θέμα έναν μεταποκαλυπτικό κόσμο, σχεδόν ίδιο με των ταινιών Μad Μax, και θα γράψω μελλοντικά και για αυτό μια καλή παρουσίαση. Και τέλος μου έχει κινήσει την περιέργεια το σύστημα GURPS (γι αυτό, μαζί με κάτι άλλα ανοιχτά συστήματα, γράφω στο άρθρο που θα βρείτε ΕΔΩ) και ένας από τους κεντρικούς κόσμους του, το Inifinity Worlds, οπού πραγματικά μπορείς να βάλεις μέσα ότι θέλεις. Ακόμα πιο μεγάλη δημιουργική ελευθεριά δηλαδή.

Πρόσφατα μου τράβηξε την περιέργεια ένα παιχνίδι που για κάποιο λόγο μέχρι τώρα, ας πούμε, απέφευγα. Το Dragon Age. Ένα rpg που πατάει πάνω στον κόσμο του γνωστού Console/Computer RPG και το ένα προσθέτει στο άλλο και θα έλεγα ότι συνυπάρχουν όμορφα και αλληλοσυμπληρώνονται. Θα σας πω την γνώμη μου σχετικά με το κόσμο του Dragon Age πολύ γενικά και για το σύστημα του και θα υπάρξει και μια ελαφρά αλλά αναπόφευκτη σύγκριση με τον γενικό κόσμο του Dungeons & Dragons και με το γενικό σύστημα ενός d20 RPG μια και αυτά μοιάζουν να είναι τα πιο διαδεδομένα, τουλάχιστο στον ελληνικό χώρο που απευθύνομαι εγώ.

 

Το Ζουμί του Dragon Age

(από εδώ και μετά έχει ενδιαφέρων)

 

Αρχικά είχα δει μονάχα την σειρά, λόγο του ότι έπαιζε η Felicia Day, έπειτα είδα την CGI/Anime ταινία και τελικά κατάλαβα ότι μου άρεσε κάπως ο σκοτεινός κόσμος του. Οπότε κοίταξα να δω το RPG κατεβάζοντας το Quick Start αρχικά και κατέληξα να κατεβάζω σε PDF ότι υπάρχει και να τα μελετάω για κάποιες ώρες. Έκπληκτος διαπίστωσα ότι το σύστημα του παιχνιδιού είναι πάρα μα πάρα πολύ απλό αλλά και αρκετά δυναμικό και ότι ο κόσμος του είναι τούμπα μπροστά σε ότι έχουμε συνηθίσει σε άλλα Fantasy αλλά πολύ πιο ρεαλιστικός και πιο προσιτός από ότι περίμενα.

Το Dragon Age λοιπόν πατάει σε μια μηχανή/σύστημα που λέγεται Age (Adventure Game Engine) από την Green Ronin, γνωστή για τα πολλά βιβλία με επιπλέον ιδέες και υλικό στην 3.Χ εκδοσή του Dungeons & Dragons και για το δικό της True20 (που δεν έχω ιδέα τι ακριβός παίζει εκεί ... ακόμα).

Αυτό το σύστημα απαιτεί μοναχά τρία εξάπλευρα ζάρια και ζητά το ένα να είναι αντίθετου χρώματος γιατί παίζει σημαντικό ρόλο στα Ability Rolls. Θα το βρείτε σαν Dragon Die μέσα στους κανόνες και προσθέτει ιδιότητες που τις αποκαλεί Stunts (είναι με πόντους, δεν μπορείς να τις κάνεις συνεχεία, σαν τα Action Points του Eberron στην 3.Χ) που εμένα μου θύμισε τις περιγραφές που μπορείς να δώσεις στα εντυπωσιακά Criticals που έχουμε συνηθίσει σε d20 συστήματα άλλα αυτό είναι ένα αρκετά καλύτερο σύστημα, πάντα μιλώντας προσωπικά. Το όλο σύστημα και ο κόσμος του Dragon Age έκανε κάτι που δεν βλέπουμε συχνά σε RPG κατά την δική μου αντίληψη, αντί να βάζει δεκάδες πράγματα και επιλογές και όσο πιο πολλά μπορεί, κράτησε τα πολύ πολύ πιο βασικά και μόνο και έχτισε με αυτά. Θα έλεγα ότι πήγε αρκετά βήματα πίσω και φρεσκάρισε τους Fantasy κόσμους.

Όπως είπα το σύστημα είναι απλό αλλά δυναμικό και θα σας εξηγήσω όσο πιο άπλα μπορώ καθώς σας περιγράφω τα βήματα του να φτιάξεις χαρακτήρα.

Ξεκινάς ρίχνοντας τα 3d6 για τις οκτώ βασικές ικανότητες (Abilities) του Χαρακτήρα και έχεις κύριος αυτές καθώς και τα Focus που τους αντιστοιχούν που απλά σε βελτιώνουν σε κάτι παραπάνω. Δεν έχει ούτε λίστες με δεκάδες Skills, ούτε περίπλοκες λίστες με Feats. Μπορείς να γράψεις σε ένα μόνο φύλλο όλα τα στατιστικά του χαρακτήρα και θα είσαι καλυμμένος.

Οι οκτώ Βασικές Ικανότητες είναι οι ακόλουθες, μερικές μοιάζουν και ακούγονται γνώριμες. Communication (Επικοινωνία), Constitution (Αντοχή), Cunning (Πονηριά), Dexterity (Δεξιοτεχνία), Magic (Μαγεία), Perception (Αντίληψη), Strength (Δύναμη), Willpower (Θέληση).

Μέτα περνάμε στην την βιογραφία του χαρακτήρα, οπού από εκεί μέσα επιλεγείς το εάν είσαι Άνθρωπος, Ξωτικό ή Νάνος. Αυτά τα βιογραφικά έχουν να κάνουν πιο πολύ με το που και πως μπορεί να μεγάλωσε ο χαρακτήρας και όχι με την φυλή του το κάθε αυτό.

Παράδειγμα είναι ο Αποστάτης (Apostate) που είναι κύριος Mάγοι και ζουν έξω από το βασίλειο, γιατί τα μαγικά είναι απαγορευμένα από την εκκλησιά στον κόσμο του Dragon Age. Δεν έχει να κάνει με φυλή, έχει να κάνει με τον τρόπο που “μεγάλωσε” ο χαρακτήρας. Βεβαία οι Αποστάτες χωρίζονται σε Ανθρώπους και Ξωτικά αλλά αυτό είναι μια από τις δεύτερες επιλογές που έχεις στην διάθεση σου.

 Έπειτα έχεις να επιλέξεις ανάμεσα από τις κλάσεις, που αντίθετα πάλι με ότι έχουμε μάθει στα άλλα παιχνίδια, είναι μοναχά τρεις. Μάγος, που δεν μπορούν να το πάρουν όλες οι βιογραφίες, Μαχητής και Κλεφτής. Αυτά τα δυο είναι τα πιο κοινά.

Στον κόσμο του Dragon Age το να είσαι μάγος, πέραν από κάτι το σπάνιο, είναι και κάτι που η εκκλησιά το κυνηγά μια και η άσκηση μαγείας μπορεί να ανοίξει “τρύπες” ανάμεσα στον φυσικό κόσμο και των κόσμο των δαιμόνων. Το σύστημα μαγείας, που μάλλον θα ενδιαφέρει αρκετούς, είναι με Mana Points και μπορείς να επιλέξεις μέσα από μια λίστα μαγικών που μπορείς να κάνεις, σχεδόν όπως ξέρατε από 3.Χ & πίσω ή άλλα d20 συστήματα.

 

Dragon Age – Set 1 VS Beginner Βox & Red Box

 

Εάν κάποιος πει ότι θα πάρει το βασικό πακέτο θα βρει μέσα τρία εξάπλευρα ζάρια με το ένα να έχει διαφορετικό χρώμα, το βιβλιαράκι του Παίχτη και το βιβλίο του GM/DM, και όλα αυτά μέσα σε ένα ωραίο κουτάκι. Υπάρχει και ένας χάρτης του τοπικού βασιλείου που διαδραματίζεται το Dragon Age που μπορεί να βοηθήσει την όλη ομάδα ή απλά να διακοσμήσει τον χώρο που παίζετε ή το δωμάτιο του GM. Στο βιβλίο του παίχτη θα βρείτε όλες τις επιλογές που ανέφερα πιο πάνω και όλους τους κανόνες για την μάχη και για τα Ability Roll, τις οδηγίες για τα Stunts και φυσικά την λίστα των μαγικών. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι δεν απαιτεί και ούτε χρειάζεται χάρτη μάχης (Βattle Μat ή Grid) και κάνει μοναχά αναφορά σε αυτό και πως θα μπορούσε να το εκμεταλλευτεί ο εκάστοτε GM.

Στο βιβλίο του GM βρίσκουμε πράγματα σχετικά με το πως οργανώνεται μια παρτίδα, τα πιθανά είδη των παιχτών και τρόπο σκέψης του GM για να είναι ενδιαφέρων η κάθε παρτίδα. Πράγματα χιλιοειπωμένα για τους έμπειρους, αλλά είναι κάλο να τα ξαναδεί κάποιος και φυσικά μια πολύ καλή ανάγνωση για όλους τους νέους παίχτες που θέλουν να πάρουν τον μανδύα του GM. Επίσης περιγράφετε μια γενική ιδέα για το πως μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει τους κανόνες και το πως να φτιάξει μια ιστορία αλλά και νέα τέρατα και αντιπάλους, μαζί με μια λίστα με ήδη έτοιμους. Στο βιβλίο περιέχεται και μια περιπέτεια που θα πάει τους χαρακτήρες της ομάδας από το πρώτο επίπεδο μέχρι το δεύτερο και μου φάνηκε προσωπικά αρκετά καλογραμμένη και ενδιαφέρουσα.

Το εντυπωσιακό στα μάτια μου είναι ότι τα βιβλιαράκια είναι καμιά εξηνταριά (66 ακριβός) σελίδες το κάθε ένα και όμως είναι αρκετά πλούσια και έχουν σχεδιαστεί με την λογική ότι αυτό το πακέτο είναι η αρχή, μια βάση για μια νέα ομάδα και νέους παίχτες, είτε στον κόσμο του Dragon Age, είτε στα RPG παιχνίδια γενικά. Δεν έχει μέσα ούτε Tiles, ούτε κάποιο Grid, ούτε Τokens ή Counters που γεμίζουν τα πακέτα του Pathfinder & του Dungeons & Dragons. Πραγματικά όμως αξίζει τα λεφτά του και ας μην είναι τόσο γεμάτο.

 

Εν κατακλείδι

(μου αρέσει αυτή η έκφραση)

 

Όπως ήδη έχετε αντιληφθεί δεν έχει τις “χιλιάδες” επιλογές του Dungeons & Dragons αλλά κάνει κάτι που, αν και είμαι φαν της 4ης ξανατονίζω, μοιάζει να έχει ξεχάσει. Φτιάχνει χαρακτήρες δίνοντας βάση στην προσωπικότητα τους και όχι στα στατιστικά.

Μπορώ να γράψω αρκετές σελίδες ακόμα σχετικά με αυτά που είδα στο Dragon Age RPG - Set 2 και πιστεύω ότι θα ήταν καλό να το κάνω κάποια στιγμή αλλά ακόμα καλύτερα θα ήταν να κοιτάξετε και εσείς λίγο τον κόσμο και το παιχνίδι μόνοι σας.

Εμένα έγινε το δεύτερο αγαπημένο μου Fantasy παιχνίδι και λόγο απλότητας συστήματος αλλά και λόγο κόσμου. Είναι τόσο απλό που θα αγόραζα το Set 1 να το έχω σαν εισαγωγικό για νέους παίχτες. Μου φάνηκε πολύ καλύτερο από το Begginer Box του Pathfinder ή το Red Box της 4ης. Να θυμάστε ότι το Set 1 έχει στατιστικά μέχρι το επίπεδο πέντε και ότι τα επερχόμενα Set θα ανεβάζουν ανά πέντε επίπεδα μέχρι το επίπεδο είκοσι τις επιλογες των παιχτών αλλά θα εμπλουτίζουν και τον κόσμο.

Προτείνω επίσης να πάρετε μαζί και το GM's Kit που ουσιαστικά είναι μια GM Screen με ένα αρκετά κάλο Αrtwork, βγαλμένο από τον κόσμο του Dragon Age με μερικά μικρά χρήσιμα βοηθήματα και μια ακόμα σχετικά μικρή άλλα εξίσου καλή περιπέτεια με αυτή του βιβλίου του GM.

Εγώ ήδη τα έχω βάλει στην λίστα μου άλλα σκέφτομαι να τα τυπώσω και να τα βιβλιοδετήσω και όχι να πάρω τα κουτιά (που είναι και δυσεύρετα εντός Ελλάδος)και να φτιάξω την GM Screen μόνος μου άλλα είναι και τι τράβα πιο πολύ τον κάθε έναν μας.

Για όσους θέλουν να ρίξουν μια ματιά, θα βρουν το Quick Start για το Dragon Age στο ακόλουθο ΣΥΝΔΕΣΜΟ.

Και σε αυτόν τον
θα βρείτε την WebSeries Dragοn Age : Redemption με πρωταγωνίστρια την Felicia Day

Τελευταία άρθρα από τον/την Δημήτρης Αθανασόπουλος