Τετάρτη, 11 Φεβρουάριος 2015 00:00

Class Evolution – Fighter

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Η εξέλιξη των κλάσεων από την έκδοση 3.5 έως σήμερα, στην 5η. Αυτή τη βδομάδα, ο Πολεμιστής (Fighter).

 

Το βούκινο ήχησε και πλέον ήταν γνωστό σε όλους πως η πόλη βρισκόταν σε κατάσταση πολιορκίας. Βροντερές φωνές των λοχαγών ακούγονταν, καλώντας τους άντρες στα όπλα. Ξίφη και τόξα ξεκίνησαν να μοιράζονται σε όποιο αρσενικό μπορούσε να κρατήσει κάτι βαρύτερο από κατσαρόλα, και γυναίκες είχαν ξεκινήσει ήδη να μοιρολογούν τους γιους και τους άντρες τους.

Εκείνος ανασηκώθηκε, ατάραχος, από την καρέκλα του, και κατευθύνθηκε προς την ντουλάπα του δωματίου. Μέσα υπήρχε ακόμα ο παλιός του αλυσιδωτός θώρακας, και ο λοιπός προστατευτικός εξοπλισμός. Τα φόρεσε όλα με αργές, ευλαβικές κινήσεις, λες και πραγματοποιούσε κάποιου είδους τελετή. Ύστερα, κατέβασε από τον τοίχο, πάνω από την κεφαλή του κρεβατιού του, την ασπίδα του και τα δύο παλιά του σπαθιά. Ευτυχώς είχε φροντίσει να τα συντηρεί τακτικά, και δεν είχαν στομώσει, ούτε σκουριάσει. Τέλος, γονάτισε μπροστά στο μπαούλο, που βρισκόταν στα πόδια του κρεβατιού του, και έβγαλε από μέσα μια παλιά, φθαρμένη μπέρτα, την οποία πέρασε στους ώμους του. Εισέπνευσε τη μυρωδιά του παλιού υφάσματος με ένα αλλόκοτο, νοσταλγικό χαμόγελο, και ρίχνωντας μια τελευταία ματιά τριγύρω του, βγήκε από το δωμάτιο που αποκαλούσε σπίτι του, έξω στο δρόμο.

Πόσα χρόνια είχαν περάσει από την τελευταία φορά που πήρε μια άλλη ζωή; Δέκα; Δεκαπέντε; Δε θυμόταν, ούτε τον ένοιαζε ιδιαίτερα. Ήξερε με σιγουριά μόνο ένα πράγμα. Πως η κλαγκή των όπλων πάνω στις ασπίδες τον τραβούσε πάντα όπως το μέλι τις μύγες. Και αυτός ήταν μια πολύ επικίνδυνη μύγα. Δίπλωσε και ξεδίπλωσε τους μυες των χεριών του, και επιβεβαίωσε πως ακόμα μπορούσαν να χειριστούν ένα όπλο με τον χειρότερο δυνατό τρόπο. Ίσως, εκείνη τη μέρα, επιτέλους, να έβρισκε το τέλος που του άξιζε, και να πήγαινε να συναντήσει τους συντρόφους του στον επόμενο κόσμο. Ίσως να έσωζε τη μικρή αυτή πόλη για ακόμα μία φορά σχεδόν ολομόναχος. «Τάννις, που να με έβλεπες τώρα.» είπε, μιλώντας στον αέρα, και κατευθύνθηκε προς την πύλη της πόλης. Είχε συννεφιά· τον καλύτερο καιρό για πόλεμο και θάνατο.

 

Ίσως να κάνω λάθος, αλλά πιθανότατα πρόκειται για την πρώτη, και βασικότερη κλάση του D&D. Είναι αυτός που εκπαιδεύτηκε για να πολεμά και να σκοτώνει, χρησιμοποιώντας την πλειονότητα των γνωστών όπλων και εξοπλισμών. Είναι ίσως η πιο ευέλικτη κλάση, και μερικές φορές η πιο παρεξηγημένη. Κύριοι και κυρίες, goblins και trolls, υποδεχτείτε τον . . . 

 

FIGHTER

 

Πρόκειται για εκείνο το μέλος της ομάδας που θα ξέρει να χειρίζεται και να αναλύσει σχεδόν οποιοδήποτε κομμάτι εξοπλισμού συναντήσετε κατά τη διάρκεια της περιπέτειας. Είναι αυτός που όταν χάσει το σπαθί του, απλώς θα πάρει ένα άλλο από κάποιον πεσμένο εχθρό, ή θα καταφύγει στις δικές του εφεδρικές λύσεις. Είναι αυτό που κάθε τριτοδεύτερος στρατιώτης μιας φρουράς φιλοδοξεί να γίνει, και είναι αυτό που πάντα χρειάζεται μια ομάδα του παιχνιδιού, ακόμα και υποτυπωδώς. Όταν οι υπόλοιποι χαρακτήρες μάθαιναν τι θα πει λεπίδι, ο fighter τελειοποιούσε την τέχνη των δύο σπαθιών (και λοιπά ποζέρικα σχόλια).

 

Fly to live, live to fly...

Η αλήθεια είναι πως οι fighters δε φημίζονται για τις ικανότητές του στο πέταγμα, αλλά ο στίχος των Iron Maiden κολλάει πολύ ταιριαστά στο πάθος για μάχη που χαρακτηρίζει την κλάση του fighter. Ζουν για να πολεμούν, και πολεμούν για να ζουν. Κι επειδή ο πόλεμος έχει πολλές μορφές, έτσι και ο fighter μπορεί να "ασκήσει το επάγγελμά του" με ποικίλους διαφορετικούς τρόπους. Το κύριο χαρακτηριστικό της κλάσης αυτής, είναι το ευρύ φάσμα όπλων και τρόπων με τους οποίους μπορεί να "ελευθερώσει" τα κεφάλια των εχθρών της, από τους ώμους τους.

Στην έκδοση 3.5 ο πίνακας ανάπτυξης του fighter περιέχει μόνο ένα πράγμα –πέραν των B.A.B και base saves– και μάλιστα σε πλήθος. Bonus feats. Ο fighter εκείνης έκδοσης έχαιρε της μέγιστης ευελιξίας στον τρόπο ανάπτυξής του μέσω των 11 (!) bonus feats που δικαιούται κατά την πρόοδό του στην εκάστοτε περιπέτεια. Αυτό του προσέφερε μια χαοτική ποσότητα επιλογών, από τις οποίες μπορούσε να συνδυάσει ώστε να γίνει ειλικρινά ό,τι τραβούσε η καρδιά του παίκτη. Πιστεύω πως ο fighter ήταν ο λόγος που μάθαμε να λέμε πως στην 3.5 μπορούσες να φτιάξεις ό,τι ήθελες.

Στην 4η έκδοση ο fighter είχε κυρίως το ρόλο του προστάτη των υπόλοιπων συμμαχητών του, ο οποίος φρόντιζε να μην περάσουν από αυτόν εχθροί –τουλάχιστον όχι σε καλή κατάσταση. Η ευελιξία του έγκειτο στο ότι μπορούσε να χειριστεί σχεδόν οποιοδήποτε όπλο ήθελε, καθώς και να φορέσει κάθε ειδος πανοπλίας. Στη συγκεκριμένη έκδοση έγινε μια μικρή παράκαμψη στη γενική ευελιξία, ώστε να τονωθεί ο fighter ως defender ή, λαϊκιστί, tank.

Στην έκδοση ο fighter έχει έναν πλούσιο πίνακα ανάπτυξης, και η ευστροφία του όσον αφορά τα είδη μάχης γοητεύεται από την αποκλειστική ικανότητά του να φτάνει σε σημείο να εκτελεί επιθέσεις αντί για μία, ξοδεύοντας μία δράση. Ή είναι master of arms ή δεν είναι ρε παιδιά! Επιλέγοντας fighting style, ο παίκτης αποφασίζει αν ο fighter του θα επικεντρωθεί στη μάχη με ένα όπλο, στη μάχη με δύο όπλα, στη μάχη εξ αποστάσεως, στη μάχη με δίχερο όπλο, στην ανθεκτικότητα στη μάχη, ή στην προστασία και ασφάλεια των συμμάχων του. 

 

 

This war is ours...

Κατευθείαν στο ψητό, γιατί γράφω για τον fighter, και ο fighter δε λέει πολλά.

Έκδοση 3.5: Η αλήθεια είναι πως κάλυψα όσο καλύτερα γινόταν τον fighter της 3.5 παραπάνω. Αλήθεια. Δεν έχει κάτι να αναλύσω ή να κρίνω. Υψηλό base attack, υψηλό fortitude save, total weapon & armor proficiency, με εξαίρεση, σαφώς, τα εξωτικά όπλα, και 11 bonus feats. Αθροιστικά με τα 7 feats που δικαιούται κάθε χαρακτήρας στην πορεία της καριέρας του, και κάνοντας τον fighter μας human, έχουμε στη διάθεσή μας το εντυπωσιακό νούμερο των 19 feats στο 20 επίπεδο. Υπεραρκετά για να ικανοποιήσουν και τους πιο απαιτητικούς. Αλλά κανείς δεν έπαιξε fighter μέχρι το 20ό επίπεδο. Όλοι έπαιρναν 1-2 επίπεδα για τα παραπάνω feats ή το καλό base attack, ή το κρατούσαν μέχρι να ικανοποιήσουν όλες τις προϋποθέσεις για κάποιο πολύ συγκεκριμένο prestige class.

4η έκδοση: Ως ο χαρακτήρας που πρέπει να σκοτώνει τους εχθρούς πριν πλησιάσουν τους συμμάχους του, ή τουλάχιστον να τους κρατά μακριά τους, ο fighter της 4ης έκδοσης εξοπλίστηκε με πολλά powers που να κάνουν αυτήν ακριβώς τη δουλειά, καθώς και 2 βασικές ικανότητες που του επιτρέπουν να ενσαρκώνει αυτό το ρόλο. Πρόκειται για το combat challenge, που του επιτρέπει να μαρκάρει τους αντιπάλους του, έτσι ώστε εκείνοι να δυσκολεύονται να χτυπήσουν οποιονδήποτε άλλον εκτός από εκείνον, καθώς και να διακόπτει επιθέσεις ή κινήσεις με δικές του επιθέσεις. Επίσης, είχε και το combat superiority, που βελτίωνε τις ευκαιριακές επιθέσεις του, και του επέτρεπε να διακόψει την κίνηση εχθρών.

Τι powers θα είχε ο δικός μου 4th edition fighter...

At-will: reaping strike (γιατί ακόμα κι αν δεν το σκοτώσεις, πρέπει να το τραυματίσεις), και tide of iron (έξω απ' το σπίτι μου!).
Encounter: indomitable battle strike (γιατί κανείς δεν αγγίζει τους φίλους μου), warrior's urging (γιατί ελάτε εδώ πουτανάκια!), vorpal tornado (για να τους ρίξετε όλους κάτω), και storm of blows (επειδή μου θύμισε το omnislash).
Daily: force the battle (γιατί τα buffs είναι πάντα καλύτερα παιδιά, να το θυμάστε), reign of terror (γιατί τόση ζημιά και mark σε όλους όσους βλέπει ο χαρακτήρας ακούγεται πολύ δυνατό), strike of the watchful guard (για εκείνα τα boss battles), και unyielding avalanche (για να γίνετε η sejuani του D&D).
Utility: boundless endurance (regeneration στα 2 level είναι αυτό), unbreakable (μείωση ζημιάς 1 φορά σε κάθε μάχη), stalwart guard (γιατί αγαπάμε τους χάρτινους συμμάχους μας), interposing shield (περισσότερη αγάπη), no surrender (επιστρέφετε από το θάνατο μία φορά, έχετε βέβαια ένα μικρό –2 σε επιθέσεις και AC για την υπόλοιπη μάχη), και act of desperation (για εκείνες τις στιγμές που κάποιος αποφασίζει να πεθάνει και φωνάζετε "not on my watch!").

Φυσικά δεν ξεχνάμε τα paragon paths του fighter, που ήταν τα: Iron Vanguard (ένας κατ' ουσίαν τραμπούκος που με κάθε εχθρό που σκοτώνει θεραπεύεται, και όποιον ρίχνει κάτω τον ποδοπατάει κιόλας), Kensei (μαχητής ο οποίος δένεται με ένα συγκεκριμένο τύπο όπλου και «χορεύει» με αυτό), Pit Fighter (το παλικάρι, ο αλήτης fighter που μερικές φορές καταφεύγει σε βρώμικα κόλπα), και ο Sword Master (ο κρυπτικός μυστικιστικός καλλιτέχνης του σπαθιού, που χρησιμοποιεί χαμμένες τεχνικές για να ανακτά τις ήδη ξοδεμένες δυνάμεις του, και να αποφεύγει τα χτυπήματα των εχθρών του).

 

 

5η Έκδοση: Έν έτει 2014, και πλέον 2015, ο fighter έχει δουλευτεί έτσι ώστε να μπορεί να αξιοποιήσει τα όπλα καλύτερα από τον καθένα. Ο στόχος του δεν είναι να βγάλει την περισσότερη δυνατή ζημιά με ένα χτύπημα, αλλά να μπορεί να κρατήσει την πρώτη γραμμή της μάχης, και να εκτελέσει μανούβρες που αφήνουν τους υπόλοιπους με το στόμα ανοιχτό. Το καταφέρνει; Για να δούμε αναλυτικά τις ικανότητές του.

Fighting Style: Διαλέγετε ανάμεσα σε archery, defense, dueling, great weapon fighting, protection, και two-weapon fighting.
Second Wind: Μία φορά ανα ξεκούραση, ο fighter μπορεί να αναπληρώσει πόντους ζωής ίσους με 1d10 + το απίπεδό του ως fighter.
Action Surge: Μία φορά ανά ξεκούραση, ο fighter μπορεί να εκτελέσει μία παραπάνω δράση (action) στο γύρο του. 2 φορές στο 17ο επίπεδο.
Martial Archetype: Στο 3ο επίπεδο, ο fighter επιλέγει ανάμεσα σε Champion, Battle Master, και Eldritch Knight, οι οποίοι θα αναλυθούν παρακάτω.
Ability Score Improvement: Όπως και στην 3.5, αλλά πολύ πιο μετριασμένα, ο fighter δικαιούται περισσοτέρων feats ή αυξήσεων στα στατιστικά του από τις υπόλοιπες κλάσεις, με σύνολο τα 7, μοιρασμένα στα επίπεδα 4, 6, 8, 12, 14, 16, και 19 (αντί για το τυπικό 4, 8, 12, 16, 19).
Extra Attack: Ο fighter στο επίπεδο 5 μπορεί να κάνει δύο επιθέσεις ξοδεύοντας μία δράση, 3 επιθέσεις στο 11ο, και 4 επιθέσεις στο 20ό επίπεδο.
Indomitable: Στο 9ο επίπεδο, ο fighter μπορεί να ξαναρίξει τη ζαριά του αν αποτύχει σε μια ζαριά σωτηρίας (saving throw, people). Η ικανότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί 2 φορές στο 13ο επίπεδο, και 3 φορές
στο 17ο.

CHAMPION
Στο 3ο επίπεδο, ο champion fighter αποκτά την ικανότητα να κάνει critical hits σε ζαριά 19–20.
Στο 7ο επίπεδο, το μισό proficiency bonus προστίθεται σε οποιοδήποτε Str/Dex/Con check δεν το περιέχει ήδη, και η απόσταση που μπορεί να πηδήξει αυξάνεται.
Στο 10ο επίπεδο, ο champion επιλέγει ένα ακόμα fighting style.
Στο 15ο επίπεδο, critical hits εκτελούνται σε ζαριά 18–20.
Στο 18ο επίπεδο, όσο ο champion έχει λιγότερου από τους μισούς πόντους ζωής του, ανακτά 5 + Con mod πόντους ζωής στην αρχή κάθε γύρου του.

BATTLE MASTER
Στο 3ο επίπεδο, ο battle master μαθαίνει 3 μανούβρες (hello, Tome of Battle!) και αποκτά 4 8-πλευρα ζάρια τα οποία χρησιμοποιεί για να ενεργοποιεί τις μανούβρες του. Τα ζάρια αυτά αναπληρώνονται με κάθε ξεκούραση, σύντομη ή μακρά. Στο 7ο, 10ο, και 15ο επίπεδο, ο battle master μαθαίναι από 2 ακόμα μανούβρες, και στο 7ο, και το 15ο αποκτά ένα ακόμα ζάρι υπεροχής (superiority die).
Επίσης, στο 3ο επίπεδο ο battle master αποκτά γνώση πάνω σε ένα σετ από εργαλεία δεξιοτεχνίας (artisan's tools).
Στο 7ο επίπεδο, μελετώντας ένα άλλο πλάσμα για το λιγότερο 10 λεπτά, ο battle master, μπορεί μάθει αν είναι καλύτερος ή χειρότερος από αυτό σε δύο κατηγορίες από τις ακόλουθες: strength, dexterity, constitution, armor class, current hit points, total class levels, fighter class levels.
Στο 10 επίπεδο, τα ζάρια υπεροχής γίνονται δεκάπλευρα.
Στο 15ο επίπεδο, όταν ο battle master ξεκινά μια μάχη χωρίς ζάρια υπεροχής, ανακτά αυτόματα ένα
από αυτά.
Στο 18ο επίπεδο, τα ζάρια υπεροχής γίνονται δωδεκάπλευρα.
(ανατρέξτε στη σελίδα 74 του Οδηγού Παίκτη της 5ης έκδοσης για λεπτομέρειες πάνω στις 16 διαθέσιμες μανούβρες)

ELDRITCH KNIGHT
Στο 3ο επίπεδο, ο eldritch knight δημιουργεί δεσμό με ένα ή δύο οπλα της επιλογής του, και δεν μπορεί να αφοπλιστεί από τα όπλα αυτά, και έχει την ικανότητα να τα καλέσει στο χέρι του ανά πάσα στιγμή.
Στο 7ο επίπεδο, ο eldritch δικαιούται μία επίθεση ως bonus action, αφότου έχει χρησιμοποιήσει ένα cantrip.
Στο 10ο επίπεδο, οι επιθέσεις του eldritch knight αναγκάζουν τους εχθρούς του να ρίξουν με μειονέκτημα ενάντια στα ξόρκια του.
Στο 15ο επίπεδο, ο eldritch knight μπορεί να τηλεμεταφερθεί 30 πόδια πριν ή αφότου χρησιμοποιήσει το action surge του.
Στο 18ο επίπεδο, ο eldritvh knight δικαιούται μία επίθεση ως bonus action αφότου έχει κάνει οποιοδήποτε ξόρκι του.
Επίσης, ο eldritch έχει δικό του πίνακα με ανάπτυξη ξορκιών, που φτάνουν μέχρι το 4ο επίπεδο, πηγάζουν από τη λίστα του wizard, και είναι κυρίως ξόρκια από τις κατηγορίες evocation και abjuration. 

 

 

Δε θέλω να πλατιάσω, οπότε θα πω ξεκάθαρα πως έμεινα πολύ ευχαριστημένος από τη δουλειά που έπεσε στην κλάση του fighter για την 5η έκδοση. Είναι ένα κτήνος που μπορεί να κρατήσει την πρώτη γραμμή της μάχης με στιβαρότητα, να εφορμεί ανάμεσα στους εχθρούς του με επιδεξιότητα, ή ακόμα και να τους βομβαρδίζει από απόσταση με μαγεία πριν τους αποτελειώσει, και να τους εκτελεί από μακριά με ένα μεγάλο τόξο. Οι επιλογές για παραμετροποίηση και ευελιξία υπάρχουν. 

Ο champion fighter χαίρει της αποκλειστικότητας του improved critical σε ολόκληρη την έκδοση μέχρι στιγμής, κάτι που τον καθιστά πολύ επικίνδυνο στις πρώτες γραμμές σύγκρουσης. Ο battle master θα βάλει όσους προτιμούν πιο τακτική μάχη να σκεφτούν δημιουργικά, καθώς έχεις τις προδιαγραφές να γίνει από ενθαρρυντικός ηγέτης μέχρι και επικίνδυνος εκτελεστής. Τέλος, ο eldritch knight, αν και αντιπαθής σε αρκετούς, είναι ένα από τα πάλαι αγαπημένα μου αρχέτυπα σε ήρωα περιπέτειας. Η εικόνα του πολεμιστή που εμφανίζει το όπλο του στο χέρι, τηλεμεταφέρεται πίσω από τον εχθρό του, και τον αποκεφαλίζει με το φλεγόμενο σπαθί του είναι πέρα για πέρα επική (και πλέον απόλυτα εφικτή σε ένα γύρο).

Ελπίζω να δοκιμάσετε το fighter της 5ης έκδοσης, καθώς, για εμένα, είναι ένα πολύ καλοφτιαγμένο αμάλγαμα των δύο προηγούμενων εκδόσεων, συνδυασμένο με σύγχρονους μηχανισμούς.

Στο επόμενο άρθρο, την τιμητική της έχει η δεύτερη πιο αμφιλεγόμενη κλάση μετά το Βάρδο,
ο Μοναχός (monk)!

Till next time,
keep rolling.

 

Γιάννης Τζεβελέκος

Φοιτητής Γραφιστικής, ερασιτέχνης επίδοξος συγγραφέας του φανταστικού, αιώνιος σκλάβος της φρουτώδους μπύρας, και στον ελεύθερό μου χρόνο ανοίγω στη μέση κεφάλια παικτών D&D με το «ζάρι της τιμωρίας». Όταν δεν έχω κυριολεκτικά τίποτα καλύτερο να κάνω με το χρόνο μου, γράφω και άρθρα για μια ομάδα τυρρανικών μινωταύρων.

Τελευταία άρθρα από τον/την Γιάννης Τζεβελέκος