Σάββατο, 04 Οκτώβριος 2014 00:00

Class Evolution - Cleric

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Η εξέλιξη των κλάσεων από την έκδοση 3.5 έως σήμερα, στην 5η. Αυτή τη βδομάδα, ο Κληρικός (Cleric).

 

Οι πέτρινοι τοίχοι του τύμβου έμοιαζαν πιο κλειστοφοβικοί από ποτέ και ρυθμός της ομάδας είπε πέσει. Ο πολεμιστής βαριανάσαινε λες και κουβαλούσε όλους τους υπόλοιπους στην πλάτη του, εκτός του σπαθιού του και τα βήματά του δεν έμοιαζαν πολύ σταθερά. Τα κύματα των απέθαντων, που τους επιτίθονταν κατά δεκάδες πρέπει να τον είχαν καταβάλει ψυχολογικά. Κανείς τους δε ήθελε να μείνει πολύ ακόμα μέσα σε εκείνη την τρύπα, εκτός από έναν. Ο νεαρός Άνθρωπος ιερέας, με το σύμβολο του ήλιου να αστράφτει ακόμα και σε αυτό το σκοτάδι πάνω στην πανοπλία του, στάθηκε δίπλα στον πολεμιστή. «Δε φαίνεσαι καλά.» Δήλωσε με ανησυχία. «Μήπως κάποιο από τα τελευταία εκτρώματα που συναντήσαμε σε δάγκωσε;» Ο πολεμιστής φάνηκε να εκτιμά τη ζωή του περισσότερο από την αξιοπρέπειά του, οπότε και με ένα ελαφρύ βογκητό, έδειξε τα σημάδια από δόντια στο μπράτσο του, που είχαν ήδη πάρει μια αρρωστημένη πρασινωπή όψη. «Μα το φως του ήλιου!» αναφώνησε ο κληρικός, αναγνωρίζοντας το τραύμα και τη μόλυνση από Νεκροφάγο. Ευθύς, τοποθέτησε το χέρι του στο μπράτσο του πολεμιστή και ύψωσε το άλλο στον ουρανό, επικαλώντας τον Πέλορ για να χαρίσει ίαση στο σύντροφό του. Στιγμές μετά, το τραύμα έδειχνε να επουλώνει και το αφύσικο χρώμα είναι εξαφανιστεί. Ο πολεμιστής έδειχνε πιο σταθερός στα πόδια του και αναζωογονημένος. «Κάτσε για λίγο στην οπισθοφυλακή.» τον παρότρυνε ο νεαρός κληρικός, που σήκωσε τη βαριά σφύρα του, και προχώρησε μπροστά. Ο πολεμιστής, δεν μπορούσε παρά να μείνει έκπληκτος από την ενέργεια και τη ζωντάνια του αδύνατου σωματικά Ανθρώπου. «Πάτερ,» του απευθύνθηκε, καθώς προχώρησαν όλοι μαζί, πιο βαθιά μέσα στον τύμβο, με το βρώμικο νερό να τους φτάνει στα γόνατα. «Πρώτη φορά σε βλέπω τόσο ενεργητικό και μάχιμο για μία αποστολή.» Ο κληρικός χαμογέλασε, και μία σπίθα έπαιξε για λίγο στα μάτια του. «Δεν είμαι υπέρ της βίας.» απάντησε ήρεμα. «Όμως δε θα βρω ειρήνη όσο υπάρχει σκοτάδι ακόμα στον κόσμο. Να είστε σε επιφυλακή, πλησιάζουμε το λημέρι αυτού που ελέγχει ό,τι νεκροζώντανο συναντήσαμε μέχρι τώρα. Το νιώθω. Το φως του Πέλορ μαζί μας.»

 

Από τις πιο βασικές και αρχετυπικές κλάσεις του D&D, πολλοί νέοι παίκτες πιστεύουν πως είναι μόνο για να θεραπεύει τους συμμάχους του, και έχεις τα φόντα να γίνει 5 φορές πιο εκνευριστικός από έναν Paladin. Κύριοι και κυρίες υποδεχτείτε τον . . .

 

CLERIC


Κληρικός, παπάς, ιερέας. Ο καθένας τον έμαθε με λίγο διαφορετικό όνομα αναλόγως την παρέα και τον DM του, αλλά το γεγονός παραμένει πως πρόκειται για το θρήσκο και δογματικό της παρέας, που βιαιοπραγεί στο όνομα του πολεμοχαρούς θεού του. Ποιος είπε πως ο δογματισμός είναι κακό πράγμα; :D

 

We like to dance, but the dead go faster . . .

Ο Κληρικός, ανεξαρτήτως της θρησκείας και της πίστης του, έχει μια περίεργη σύνδεση με τον κόσμο των απέθαντων, νεκροζώντανων ή πολύ απλά undead. Δεν αναφέρομαι στις νεκροφιλικές τάσεις των Dread Necromancer και Pale Master της έκδοσης 3.5, αλλά στο γεγονός πως η δύναμη της πίστης του εκάστοτε Κληρικού, τον οπλίζει με ένα εργαλείο που του επιτρέπει να... επιβάλει αρνητικά αποτελέσματα σε απέθαντα πλάσματα. Είτε αυτό μεταφράζεται ως τρομοκράτηση ή έλεγχο των πλασμάτων αυτών, είτε πιο ξεκάθαρα και απλά ως ζημιά στους πόντους ζωής τους, η ικανότητα αυτή έχει μείνει στην ιστορία ως Turn Undead.

Έκδοση 3.5: Ρίχνετε ένα εικοσάπλευρο, στο οποίο προστίθεται ο συντελεστής του Charisma, και συμβουλευόμενοι με το πινακάκι 8-9, βλέπετε το μέγιστο αριθμό hit dice ανά τέρας που μπορείτε να κάνετε turn. Ύστερα, ρίχνετε δύο εξάπλευρα, στα οποία προστίθενται το επίπεδο σας ως κληρικός και ο συντελεστής του Charisma, κι έτσι βλέπετε πόσα hit dice θα κάνετε turn συνολικά. Ξεκινάτε από το κοντινότερο απέθαντο πλάσμα μέσα σε 60 πόδια, και αφαιρείτε τα hit dice του από το σύνολο σας μέχρι αυτό να γίνει μηδέν, οπότε και σταματάει το turn και τα επηρρεασμένα πλάσματα αρχίζουν και τρέχουν μακριά σας για ένα λεπτό, πανικόβλητα. Αν το επίπεδό σας είναι διπλάσιο από τα hit dice κάθε πλάσματος, το εκάστοτε πλάσμα καταστρέφετε, αντί να τρομάξει. Εναλλακτικά, αν είστε κακόοος Κληρικός, δίνετε πλεονέκτημα στην ομάδα ώστε να χτυπήσουν τα πλάσματα που σας κοιτάνε σα χάνοι ή τα παίρνετε υπό τον έλεγχό σας. Οι NPC Κληρικοί και οι νεκρομάντες Κληρικοί μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το turn undead ώστε να ενισχύσουν τους απέθαντους σκλάβους τους απέναντι σε εχθρικές απόπειρες turning. Αυτή η ικανότητα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τρεις συν το συντελεστή του Charisma σας φορές την ημέρα.

Αυτό περιληπτικά, και αν δεν είναι αρκετά πολύπλοκο και δυσνόητο για εσάς, δημοσιεύτηκε και μια πληθώρα feats που επηρέαζαν το turn undead με πολυποίκιλους τρόπους, ώστε κάποια στιγμή η πρώτη σκέψη οποιουδήποτε παίκτη ήταν να πάρει ένα Divine Metamagic και να «καίει» τα turning charges του εκεί.

Σχεδόν 5 χρόνια αφότου έμαθα να παίζω D&D με την εκδοση 3.5, και ακόμα ανατρέχω στη σελίδα 159 του Player’s Handbook όποτε θέλει κάποιος να κάνει turn undead. Ναι, ήταν μια πολύ περίπλοκη, και κατά πολλούς κακογραμμένη ικανότητα, αλλά μπορεί να συνοψιστεί στις παρακάτω λέξεις/φράσεις:
Μπες μέσα στα undead. Φέρε μεγάλα ζάρια. Διώξε τα undead. Πες μια κλισέ ατάκα. Σκοτώστε το boss που δεν τρώει turn με τίποτε. Πηγαίντε για μπύρες.

4η έκδοση: Μέλος μιας κάπως πιο γενικής ικανότητας με το όνομα Channel Divinity, το turn undead ήταν μια επίθεση, άκρως αντίθετη από την αντίστοιχη της έκδοσης 3.5. Κάνετε μια επίθεση με το wisdom σας ενάντια στο will των αντίπαλων απεθάντων, οποίοι τρώνε ζημιά (ξεκινούσε 1d10 στο πρώτο επίπεδο και έφτανε 6d10 στα 25), σπρώχνονται τρία συν το συντελεστή του Charisma σας τετράγωνα μακριά σας και ακινητοποιούνται για ένα γύρο. Ιερή έκρηξη. Ευλόγησον.
Η ικανότητα αυτή μπορούσε να εκτελεστεί μία φορά σε κάθε μάχη.

5η έκδοση: Ξανά μέλος του channel divinity, σήμερα το turn undead είναι μια σύντομη προσευχή που αναγκάζει οποιοδήποτε απέθαντο πλάσμα μέσα σε 30 πόδια από εσάς να ρίξει ένα Wisdom save κόντρα στο spell save DC σας. Όποιο πλάσμα αποτύχει σε αυτή τη ζαριά, δεν μπορεί για το επόμενο λεπτό να σας πλησιάσει και προσπαθεί να φύγει όσο μακρύτερα από εσάς γίνεται. Αν δεν μπορεί να φύγει πιο μακριά, κολλάει τρομοκρατημένο σοτν τοίχο και προσπαθεί να αποφύγει τις επιθέσεις εσάς και των συμμάχων σας (Dodge). Απλά, λιτά και απέρριτα, όπως είναι και όλη η έκδοση.
Η ικανότητα αυτή χρησιμοποιείται μία φορά ανά ξεκούραση (σύντομη ή μακρά). Στο 6ο επίπεδο χρησιμοποιείται δύο φορές, και στο 18ο τρεις.

 

 

Burn the priest . . .

Ναι, ακούω Lamb of God αυτή τη στιγμή και γράφω για θρήσκους τύπους μιας φανταστικής χώρας με μαγεία και δράκους. Σουρρεάλ. Ώρα να πάμε στα ενδότερα του Κληρικού ανά έκδοση.

Έκδοση 3.5: Έλλειψη περισσότερων ξεχωριστών χαρακτηριστικών, όπως και στην περίπτωση του Βάρδου. Εκτός από το turn undead, οι ικανότητες του Κληρικού της έκδοσης 3.5 περιείχαν την ικανότητα που χάριζε
η επιλογή των δύο Divine Domains κατά τη δημιουργία χαρακτήρα, και τα ξόρκια στα οποία είχε πρόσβαση ο χαρακτήρας.

Οι ικανότητες των domains ήταν όσα ήταν και τα domains (duh), και στην 3.5 τα domains ήταν ΠΟΛΛΑ. Για να μην ξεφύγω, θα «περιοριστώ» σε αυτά του Player’s Handbook, και θα πω πως ξεχώριζε πολύ το Death domain, που επέτρεπε στον Κληρικό μία φορά τη μέρα να κάνει ένα death touch που με καλές ζαριές και προϋποθέσεις μπορούσε να σκοτώσει επιτόπου ένα πλάσμα, το Healing domain, που προσέφερε +1 caster level στα ξόρκια ίασης, κάτι πολύ σημαντικό για οποιονδήποτε healer cleric, το Knowledge domain, καθώς επέτρεπε στον Κληρικό να μάθει οποιοδήποτε knowledge skill επιθυμούσε, το Magic domain, που έκανε τη χρήση arcane αντικειμένων πολύ πιο εύκολη, το Sun domain, που επέτρεπε great turning αντί για απλό turn μία φορά τη μέρα και το Travel domain, που χάριζε μια «έκρηξη ελευθερίας» για σύντομο χρονικό διάστημα.

Όσον αφορά τα ξόρκια, εδώ είναι που μας τα χάλασε ο κληρικός στην έκδοση 3.5, και είναι ο λόγος που κανείς στην παρέα δε θέλει να παίζω κληρικό. Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους casters της έκδοσης,
ο Κληρικός μπορούσε να φορέσει οποιαδήποτε πανοπλία ήθελε, όσο βαριά κι αν ήταν, χωρίς φόβο να μην μπορεί να κάνει τα ξόρκια του. Επίσης, είχε οκτάπλευρο ζάρι για τους πόντους ζωής του, ενώ ο wizard και
ο sorcerer είχαν τετράπλευρο. Σε όλα αυτά προστίθεται η χαοτική ποικιλία από ξόρκια που είχε στη διάθεση του ο Κληρικός και κάνει όλους τους υπόλοιπους να κλαίνε σε μια γωνία. Και χρησιμοποιώ τη λέξη «χαοτική», επειδή ο Κληρικός δε μάθαινε ξόρκια, ούτε τα κατέγραφε σε κάποιο βιβλίο, ούτε κάτι τέτοιο παρόμοιο. Όλα τα ξόρκια της λίστας του ήταν διαθέσιμα σε αυτόν και προετοίμαζε όποια ήθελε κάθε μέρα. Μοναδικός περιορισμός: Καλοί Κληρικοί δεν μπορούσαν να κάνουν Κακά ξόρκια και το αντίστροφο.

Όλα τα παραπάνω ίσως δούλευαν με μια σωστή, καλοδουλεμένη, προσεγμένη λίστα ξορκιών. Όμως για ρίξτε μια ματιά στη βασική λίστα του Κληρικού. Εκτός από τα τυπικά και κλασσικά ξόρκια θεραπείας, θα βρείτε ξόρκια όπως τα Summon Monster, Divine Power, Flame Strike, Righteous Might, Slay Living, Wall of Stone, Harm, Blasphemy, Antimagic Field, Holy Aura, Energy Drain, Gate, Implosion και Astral Projection! Για όσους δεν ξέρουν πολύ καλά από ξόρκια της 3.5, τα παραπάνω παραδείγματα επιτρέπουν σε έναν Κληρικό να κάνει τη δουλειά ενός μπροστάρη πολεμιστή, ενός μάγου ειδικού στη ζημιά, ενός μάγου ειδικού στην προστασία, ενός μάγου ειδικού στον έλεγχο της μάχης και το αρχετυπικό healing, και όλα αυτά μόνος του.

Θετικά: Ο Κληρικός της 3.5 έκανε τα πάντα!!

Αρνητικά: Ο Κληρικός της 3.5 έκανε τα πάντα . . .

Δε θα αναφερθώ στο τι έκαναν τα supplements της έκδοσης μετά το Player’s Handbook, γιατί όντως θα κάψω κάποιον ιερέα σήμερα.

4η έκδοση: Ο βασικός ρόλος του Κληρικού, εφόσον προσπάθησαν να δώσουν πιο συγκεκριμένα «πακέτα» χαρακτήρων, στην 4η έκδοση, καλώς ή κακώς, είναι αυτός του προστάτη/θεραπευτή της ομάδας. Δεν περιορίζεται εκεί, όμως αυτά τα πράγματα είναι που κάνει πολύ καλά. Και αυτό γίνεται ξεκάθαρο από τις δύο βασικές ικανότητές που έχει, ανεξαρτήτως επιλογής powers.

Πρόκειται για το Channel Divinity: Divine Fortune, που δίνει +1 στην επόμενη επίθεση ή save του Κληρικού και χρησιμοποιείτι μία φορά τη μάχη, και το Healing Word, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί δύο και αργότερα τρεις φορές μέσα σε μία μάχη και επιτρέπει στον Κληρικό ή έναν σύμμαχό του να «κάψει» ένα healing surge και να ανακτήσει πρόσθετους πόντους ζωής, εκτός αυτών του surge. Αυτοί οι πόντοι ξεκινούν από 1d6 στο πρώτο επίπεδο και φτάνουν να είναι 6d6 στο 26o επίπεδο.

Ύστερα, αναλόγως με το αν κάποιος προτιμούσε μάχιμο Κληρικό που ορμούσε μέσα στην ένταση της μάχης ή τον Κληρικό που προστάτευε και ευλογούσε τους συμάχους του από πίσω (geddit?), οι επιλογές των powers ήταν, σαφώς, πολλές, όπως άρμοζε στην 4η έκδοση. Ο Κληρικός της 4ης δεν ντρεπόταν να συμμετέχει στη σφαγή, δεν εκθρόνιζε όμως τους αγνούς πολεμιστές της ομάδας. Παρά την αντιπάθειά μου προς την 4η έκδοση του παιχνιδιού, οφείλω να ομολογήσω πως από τη δική μου οπτική γωνία, η 4η προσέγγισε το αρχέτυπο του Κληρικού καλύτερα από την 3.5.

Παρακάτω, θα παραθέσω, κλασσικά, μια δειγματική λίστα από powers που θα επέλεγα σίγουρα για το
δικό μου υποθετικό 4th edition Κληρικό.

  • At-will: Lance of Faith (γιατί είμαι ο τύπος ανθρώπου που του αρέσει το control/support playstyle,
    και το να δίνω +2 στις επιθέσεις ενός σύμμαχου at-will ενώ κάνω και ζημιά σε έναν εχθρό είναι όνειρο), και Sacred Flame (για τους ίδιους λόγους, αλλά δίνει προσωρινούς πόντους ζωής ή δικαίωμα για saving throw).
  • Encounter: Plague of Doom (3d8 ζημιά και μείωση σε όλες τις άμυνες του ενθρού για ένα γύρο), Sentinel Strike (χτυπάτε έναν εχθρό, του κάνετε ζημιά, διαλέγετε ένα σύμμαχο κοντά σας, και αν ο συγκεκριμένος εχθρός χτυπήσει το συγκεκριμένο σύμμαχο στον επόμενο γύρο, η ζημιά που δέχετε ο σύμμαχος μειώνεται στο 0. OP much?), Healing Torch (σε μια περιοχή 5 τετραγώνων, όλοι οι σύμμαχοι παίρνουν ενίσχυση στο AC για ένα γύρο, οι εχθροί καίγονται από την ιερή φλόγα σας, και οι σύμμαχοι μπορούν
    να ξοδέψουν ένα healing surge που ενισχύεται από το Charisma σας), και Sunburst (κάτι σαν το προηγούμενο power, αλλά καλύτερο).
  • Daily: Purifying Fire (φωτιά που σιγοκαίει τους εχθρούς και ταυτόχρονα θεραπεύει τους συμμάχους. Double profit.), Holy Wrath (regeneration 10 και +2 στις επιθέσεις για το υπόλοιπο της μάχης. Για τις περιπτώσεις που θέλετε να σπάσετε μερικά κεφάλια ο ίδιος.), Seal of Protection (επειδή αγαπάτε την ομάδα σας, και η ομάδα αγαπάει εσάς), και Astral Storm (αυτό το power είναι τόσο υπέροχο,
    που ο γράφων έπαθε ανακοπή και επανήλθε στον υπολογιστή του μετά από δέκα λεπτά ακατάσχετων, υπόκωφων κραυγών).
  • Utility: Bless (+1 στην επίθεση όλων των συμμάχων για όλη την υπόλοιπη μάχη), Holy Lantern (τηλεκατευθυνόμενος φακός, που διαρκεί 10 ώρες και ενισχύει την όραση της ομάδας. Αστείο, αλλά εξαιρετικά χρήσιμο.), Knights of Unyielding Valor (δημιουργείτε τέσσερεις πολεμιστές-φαντάσματα που προστατεύουν εσάς και την ομάδα σας), Divine Armor (+2 AC σε εσάς και resistance 5 σε όλους τους τύπους ζημιάς στην υπόλοιπη ομάδα για το υπόλοιπο της μάχης), Clarion Call of the Astral Sea (στέλνετε έναν σύμμαχο στην Αστρική Θάλασσα για ένα γύρο, όπου γεμίζει όλους τους πόντους ζωής του, και επιστρέφει ένα γύρο μετά στο πεδίο της μάχης), και Purify («καθαρίζει» έναν σύμμαχο από οποιαδήποτε μη-μόνιμη κατάσταση)

Να μην ξεχάσουμε τα Paragon Paths του Κληρικού της 4ης έκδοσης. Τον Angelic Avenger, που υιοθετεί «αγγελικά» χαρακτηριστικά ώστε να πολεμήσει καλύτερα τους εχθρούς της πίστης του, τον Divine Oracle, που «βλέπει» κομμάτια του μέλλοντος και έτσι βοηθάει την ομάδα του να αντιμετωπίζουν καλύτερα τις δυσκολίες τους, τον Radiant Servant, ο οποίος λατρεύει τις δυνάμεις του φωτός και είναι ο θανάσιμος εχθρός των δαιμόνων και των απέθαντων, και τον Warpriest, το στρατιωτικό μπροστάρη Κληρικό, που ηγείται των επιθέσεων κατά των εχθρών του θεού του.

5η έκδοση: Στην 5η έκδοση, επιστρέφει η επιλογή ενός divine domain, κατά τη δημιουργία του χαρακτήρα. Πλέον όμως, η επιλογή αυτή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη και την κατεύθνυση του Κληρικού.
Δεν πρόκειται για μία εξτρά δυνατότητα, όπως στην 3.5, αλλά για 4-5 πρόσθετους μηχανισμούς ανά domain! Επίσης, κάθε domain προσφέρει ένα μικρό αριθμό πρόσθετων ξορκιών που ο Κληρικός έχει στη διάθεσή του, λόγω λατρείας, και μία πρόσθετη, διαφορετική λειτουργία του channel divinity. Μέχρι στιγμής, τα διαθέσιμα domains είναι τα ακόλουθα, και θα περιέχεται, ένα ακόμα, το Death Domain στο Dungeon Master’s Guide.

  • Knowledge Domain: Δίδεται η δυνατότητα γνώσεις δε παραπάνω skills, προσωρινή εξειδίκευση σε οποιοδήποτε εργαλείο ή skill, ικανότητα για διάβασμα των σκέψεων και ελέγχου ενός πλάσματος, δυνατότερα cantrips και «κοίταγμα» στο παρελθόν και το μέλλον.
  • Life Domain: Ικανότητα εξόπλισης με βαριές πανοπλίες, ισχυρότερα ξόρκια θεραπείας, μαζική θεραπεία σε συμμάχους, αυτο-θεραπείακάθε φορά που θεραπεύετε κάποιο σύμμαχο με μαγεία, πρόσθετη ιερή ζημιά στα χτυπήματά σας, και στο 17ο επίπεδο, όλα τα ξόρκια θεραπείας σας αυτoμάτως θεραπεύουν
    το μέγιστο πιθανό αριθμό πόντων ζωής.
  • Light Domain: Μαθαίνετε το light cantrip, μπορείτε να επιβάλετε μεινέκτημα σε επιθέσεις εχθρών με μια μαγική προστατευτική σπίθα, «καθαρίζετε» το μαγικό σκοτάδι και κάνετε ιερή ζημιά σε εχθρούς, έχετε δυνατότερα cantrips, και δημιουργώντας μια κορώνα φωτός, μπορείτε να επιβάλετε μειονέκτημα στις άμυνες των αντιπάλων σας απέναντι στη φωτιά και το φως.
  • Nature Domain: Έχετε καλύτερη επαφή με τη φύση, φοράτε πιο βαριές πανοπλίες, μπορείτε να σαγηνεύσετε ζώα και φυτοειδή πλάσματα, μπορείτε να προσφέρετε αντίσταση στα στοιχεία της φύσης στους συμμάχους σας, μπορείτε να προσθέσετε ζημιά οποιουδήποτε στοιχείου στις επιθέσεις σας, και στα υψηλά επίπεδα, μπορείτε να ελέγξετε τα ζώα και τα φυτοειδή πλάσματα που σαγηνεύετε.
  • Tempest Domain: Φοράτε πιο βαριές πανοπλίες και χειρίζεστε καλύτερα όπλα, μπορείτε να κάψετε με ηλεκτρισμό πλάσματα που σας επιτίθενται, μπορείτε να κάνετε μέγιστη ζημιά με ικανότητες και ξόρκια κεραυνού και ηλεκτρισμού, μπορείτε να κάνετε τις πηγές ηλεκτρικής ζημιάς σας να σπρώχνουν τους εχθρούς μακριά σας, να προσθέτετε ζημιά κεραυνού στις επιθέσεις σας, και να αποκτήσετε την ικανότητα να πετάτε όσο βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο.
  • Trickery Domain: Δίνεται πλεονέκτημα στο Stealth skill συμμάχων, μπορείτε να δημιουρ΄γησετε ένα οπτικό αντίγραφο του εαυτού σας που ξεγελά τους εχθρούς σας, μπορείτε να γίνετε αόρατος, να προσθέσετε ζημιά δηλητηρίου στις επιθέσεις σας και να ανισχύσετε το μαγικό αντίγραφό σας σημαντικά.
  • War Domain: Χρησιμοποιείτε βαριές πανοπλίες και καλύτερα όπλα, μπορείτε να κάνετε παραπάνω επιθέσεις με τα όπλα σας, να δώσετε σημαντική ενίσχυση στις επιθέσεις κάποιου σύμμαχου, να κάνετε περισσότερη ζημιά με τα όπλα σας και να αποκτήσετε αντίσταση σε οποιαδήποτε μη-μαγική ζημιά.

Πέραν των domains, υπάρχει μια ικανότητα που λέγεται Divine Intervention, και αν πετύχει, καλείτε τον ίδιο
το θεό σας να επέμβει με κάποιο τρόπο όταν τον χρειάζεστε. Δεν ξέρω πως ακριβώς θα μπορούσε να λειτουργήσει κάτι τέτοιο, καθώς το βάρος πέφτει πάνω στον DM και δε μου έχει τύχει κάτι τέτοιο ακόμα.
Θα δούμε εν καιρώ.

Κοιτώντας τη λίστα με τα ξόρκια του Κληρικού της 5ης έκδοσης, ανήσυχος μήπως πέσουμε πάλι στην παγίδα της έκδοσης 3.5, ξεφύσησα με ανακούφιση εν τέλει, καθώς η λίστα έχει περιοριστεί σημαντικά και έχει κρατήσει απαραίτητα και όμορφα στοιχεία του ιερέα που φεύγει από το ναό του και πάει να πολεμήσει τους εχθρούς της θρησκείας του με το ιερό σύμβολο στο χέρι. Υπάρχουν ακόμα, φυσικά, τα ξόρκια προστασίας και θεραπείας, και έχουν παραμείνει κάποια επιθετικά, όπως τα Flame Strike, Harm και Fire Storm, χωρίς όμως να δημιουργείται ένα χάος από ξόρκια που αχρηστεύουν άλλα μέλη της ομάδας.

Αξίζει να σημειωθεί, και να υπενθυμιστεί, πως ο αριθμός ξορκιών που μπορούν πλέον να κάνουν οι full casters έχει μειωθεί σημαντικά, ώστε να το σκέφτονται δύο φορές πριν κάνουν ένα από αυτά.

Ομολογώ πως ο Κληρικός της 5ης έκδοσης μου άφησε μικτά συναισθήματα. Έχουν γοητευτεί τα χαρακτηριστικά του σημεία, όμως έχω ένα άβολο προαίσθημα πως κάποιος τρόπος θα βρεθεί να «σπάσει»
η κλάση και πάλι. Ελπίζω πως όχι, και εύχομαι να του δώσουν οι νέοι παίκτες την προσοχή που χρειάζεται, καθώς είναι πλέον μια κλάση με πολύ βάθος, και άξια σπατάλης πολλών ωρών μελέτης πάνω της.

Την επόμενη εβδομάδα, επιστρέφω με άρθρο για τον Δρυίδη (Druid)!

Till next time,
Keep rolling.

Γιάννης Τζεβελέκος

Φοιτητής Γραφιστικής, ερασιτέχνης επίδοξος συγγραφέας του φανταστικού, αιώνιος σκλάβος της φρουτώδους μπύρας, και στον ελεύθερό μου χρόνο ανοίγω στη μέση κεφάλια παικτών D&D με το «ζάρι της τιμωρίας». Όταν δεν έχω κυριολεκτικά τίποτα καλύτερο να κάνω με το χρόνο μου, γράφω και άρθρα για μια ομάδα τυρρανικών μινωταύρων.

Τελευταία άρθρα από τον/την Γιάννης Τζεβελέκος