Τετάρτη, 17 Απρίλιος 2013 00:00

Αφιέρωμα και παρουσίαση του CthulhuTech - Μέρος 2ο

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Το παιχνίδι ρόλων οπού οι Μεγάλοι Παλιοί (Great Old Ones) συναντούν ένα Ανθρωπογενές μείγμα Τεχνολογίας και Μαγείας (Arcanotech) και όπου, εφιαλτικά στην όψη, γήινης τεχνολογίας Mecha αντιμετωπίζουν έναν στρατό εισβολής από τους Εντομόμορφους Εξωγήινους Μίγκου (Migou) σε έναν απελπισμένο αγώνα επιβίωσης του Ανθρώπινου είδους. Καλός ορίσατε στο έτος 2085 και στον κόσμο του CthulhuTech.

Αυτή η σειρά άρθρων δεν είναι θα μοναχά μια παρουσίαση αλλά και ένα αφιέρωμα στην σειρά Παιχνιδιού Ρόλων που ακούει στο όνομα CthulhuTech.

 

Σύνδεσμος για το 1ο μέρος

Λίγα λόγια για το κεντρικό βιβλίο

Η Wildfire, η ομάδα ατόμων και η εταιρία του είναι υπεύθυνη για τα πνευματικά δικαιώματα του και για την συγγραφή των βιβλίων της σειράς δυστυχώς έχει αλλάξει συνεργασία με τέσσερις διαφορετικές εταιρίες εκτύπωσης και διανομής αυτών.

Το αρχικό βιβλίο υπάρχει από την Mongoose, την πρώτη εταιρία που εκτύπωσε το CthulhuTech, ακολούθως υπάρχει τυπωμένο από την Catalyst και από την SandStorm. Τεχνικά έχουν ελάχιστες διαφορές, κυρίως ορθογραφικές διορθώσεις και ουσιαστικά είναι το ίδιο βιβλίο απλά τυπωμένο από άλλη εταιρία, οπότε μην θορυβηθείτε στο ποιο είναι το πιο κάλο και αξιόλογο να πάρετε εάν ενδιαφερθείτε να το αγοράσετε.

Ανοίγοντας και ξεφυλλίζοντας το βιβλίο θα βρείτε πολύ εντυπωσιακά σκίτσα και σχεδία, διάσπαρτα στις σελίδες που απεικονιζόσουν αρκετά ρεαλιστικά τον κόσμο του παιχνιδιού. Βλέποντας τα για πρώτη φορά κατάλαβα γιατί είχε προταθεί για βραβείο EΝnie “Καλύτερου Σχεδίου”. Είναι ένα από τα λίγα -εάν όχι το μοναδικό- Παιχνίδι Ρόλων που θα αναφερθώ ποτέ στα σκίτσα του.

Στο πρώτο κεφάλαιο του βίβλου, εξηγεί με λίγα λόγια τι είναι το CthulhuTech, από που αντλεί τις ιδέες του και ποιες είναι οι επιρροές του και τι είναι τα παιχνίδια ρόλων. Διαβάστε το και ρίξτε μια μάτια σε ότι Anime και λογοτεχνικά βιβλία προτείνει για να μπείτε καλύτερα στον κόσμο του παιχνιδιού.

Στο δεύτερο κεφάλαιο θα βρείτε αναλυτικότατα όλη την ιστορία του κόσμου του CthulhuTech. Από το πως η ανθρωπότητα ανέπτυξε την τεχνολογία του Κινητήρας Τύπου D μέχρι και το πως δημιουργήθηκε το κράτος των Ναζάντι. Βεβαία να μην περιμένετε κάτι σαν το Call of Cthulhu. Δεν έχουν μεγάλη σχέση και ας μοιράζονται την ίδια θεματολογία σε έναν βαθμό.

 

Οι Δραματικοί Χαρακτήρες

Αρχικά επιλέγετε σαν ομάδα σε ποια οργάνωση θέλετε να ανήκετε, εκτός και εάν ορίσει κάτι άλλο ο GM σχετικά πιο πριν.

Μπορείτε να είσαστε μέλη του στρατού της Κυβέρνησης της Νέας Γης (New Earth Goverment), μελή της ειδικής ομάδας του Σχεδίου Ένκγελ (Engel Project) με τα ειδικά σχεδιασμένα και πειραματικά Mecha και τέλος της Απόκοσμης κοινωνίας (Eldrich Society), μια μυστικής παραστρατιωτικής οργάνωσης που προσπαθεί μεσώ των σκιών να σταματήσει τις διάφορες σέκτες και μυστικές οργανώσεις που θέλουν να φέρουν την καταστροφή της ανθρωπότητας.

Για όλες αυτές τις οργανώσεις υπάρχουν πολλές πληροφορίες στο δεύτερο κεφάλαιο του βιβλίου.

Μέτα επιλέγετε μια Κλάση από τις ακόλουθες

Arcanotechnician - Μηχανικός και μάγος με γνώσεις για την τεχνολογία του Κινητήρας Τύπου D. Μην έχετε στο μυαλό σας τον Μάγο του DnD όμως. Η μαγεία διαφέρει σε αυτό το παιχνίδι και μοιάζει πιο πολύ με την Μαγεία του Call of Cthulhu.

Intelligence Agent – ειδικός πράκτορας της NEG. Να έχετε στο μυαλό σας κάτι σαν Fringe Division απο την ομώνυμη σειρά.

Occult Scholar – Μελετητής και ερευνητής αποκρυφισμού. Μικρές κινητές ανθρώπινες βιβλιοθήκες.

Soldier – Στρατιώτης της NEG. Αυτούς να τους έχετε στο μυαλό σας σαν τους Στρατιώτες από το Starship Troopers οπού είναι εκπαιδευμένοι να τα βάζουν με πλάσματα δεκα φορές μεγαλύτερα από αυτούς.

Τέλος υπάρχουν τρεις ειδικές κλάσεις που είναι “κλειδωμένες” σε κάθε μια από τις Οργανώσεις.

Mecha Pilot - Οδηγός οχημάτων και ειδικών Στρατιωτικών Mech της NEG.

Engel Pilot – Ειδικά εκπαιδευμένα μελή του Engel Project και χειριστές ενός ειδικού βιολογικού Mecha με το οποίο έχουν έναν ξεχωριστό τηλεπαθητικό δεσμό.

Tager - Επίλεκτα μελή της Eldrich Society όπου μεσώ μαγείας έχουν διαμορφώσει έναν μόνιμο βιολογικό δεσμό με πλάσματα από μια άλλη διάσταση.

 

Ο κάθε Χαρακτήρας έχει επιλογή ανάμεσα στις δυο βασικές φυλές. Ανθρώπους και Ναζάντι (Nazzadi). Σε όσους έχουν “κακομάθει” να έχουν επιλογές ανάμεσα σε δεκάδες φυλές όπως είναι στο DnD πιθανότατα θα τους κακοφαίνεται που υπάρχουν μόνον δυο βασικές επιλογές.

Οι Χαρακτήρες έχουν να μοιράσουν τους 35 αρχικούς πόντους ανάμεσα στις έξι Βασικές Ιδιότητες (Basic Attributes) οι οποίες είναι Agility (Ευελιξια), Intellect (Νοημοσύνη), Perception (Αντίληψη), Presence (Παρουσία), Strength (Δύναμη) και Tenacity (Αντοχή).

Να προσθέσω ότι υπάρχουν 10 Drama Points με μάξιμουμ το 20 για κάθε Χαρακτήρα όπου σου επιτρέπουν να ξαναρίξεις κάποια ζάρια αλλάζοντας έτσι το αποτελέσματα.

Ένα κοινό χαρακτηριστικό που υπάρχει με το Call of Cthulhu είναι το στατιστικό του Παραλογισμού (Insanity). Βέβαια εδώ δεν είναι το κεντρικό στοιχείο και έχει κάπως μικρότερο αντίκτυπο στον Χαρακτήρα και στην ροή του παιχνιδιού.

Τα πιο βασικά χαρακτηριστικά που μπορούν να επιλέξουν οι παίχτες για να χτίσουν την προσωπικότητα των Χαρακτήρων τους είναι τα Μειονεκτήματα (Drawbacks) και Πλεονεκτήματα (Assets).

Καλό θα είναι να γίνει μια συνεννόηση με τον GM στην αρχή βέβαια για το ποσά Μειονεκτήματα (Drawbacks) και Πλεονεκτήματα (Assets) μπορεί ένας Χαρακτήρας να έχει έως όριο, γιατί αυτά “αγοράζονται” με τους 20 πόντους που μπορείτε να σπαταλήσετε αντίθετα για ανάπτυξη των Ικανοτήτων (Skills), συν του ότι ίσως ένα Χαρακτήρας δεν θα μπορέσει να είναι ευκολόπαιχτος από πλευράς Role Play εάν έχει πολλά “χούγια”.

 

Μάχη Anime στην Υπηρεσία της Τεχνολογίας

Και τονίζω να έχετε στο μυαλό σας τα Anime γιατί όταν περνάτε από φάση εξερεύνησης και Role Play σε κατάσταση μάχης, οι Χαρακτήρες σας ειναι οι ήρωες και οι πρωταγωνιστές ενός κάλου Anime Δράσης.

Το σύστημα FrameWerk εμφανίζει την ομορφιά του καθώς σας επιτρέπει να κάνετε, με πολύ λίγους περιορισμούς, ότι περνά από το χέρι σας για να αντιμετωπίσετε τον αντίπαλο σας.

Οι κανόνες της μάχης χωρίζονται σε δυο βασικές κατηγόριες, εάν είσαι με τα πόδια ή εάν είσαι μέσα σε Mecha ή κάποιο όχημα. Δεν έχουν μεγάλη διαφορά μεταξύ τους, ειδικά στο θέμα κίνησης στον χώρο, μια και το παιχνίδι είναι πιο ελεύθερο και δεν στηρίζεται σε κάποιο Grid ή Ηex άλλα στο ότι άλλου είδους ζημιά παθαίνει και αντέχει ένας άνθρωπος και άλλη ένα Mecha.

Ουσιαστικά εδώ είστε οι πρωταγωνιστές που έχασαν αρκετά λίτρα αίματος αλλα βρίσκουν την δύναμη να σταθούν όρθιοι για να ρίξουν την τελευταία σφαίρα του όπλου τους που ίσως σκοτώσει το πλάσμα ή τον αιρετικό αρχιερέα μάγο που σας απειλεί. Είστε ο νεαρός ερευνητής οπού με ακροβατικές κινήσεις μάχεται και ξεφεύγει από τους διώκτες του αφού αποκάλυψε την πλεκτάνη τους και χάλασε τα σχέδια τους. Είστε ο απελπισμένος πιλότος Mecha που χάνει τα λογικά του και παλεύει σώμα με σώμα με τον τεράστιο εξωγήινο αντίπαλο αφού δεν έχει πια καθόλου σφαίρες και ρουκέτες για του ρίξει.

Όμως, αν και το παιχνίδι διαδραματίζεται στο μέλλον μην περιμένετε να δείτε πληθώρα ευφάνταστων αντικείμενων υψηλής τεχνολογίας. Ο κόσμος δεν χαρακτηριζόταν τα τελευταία χρόνια από ευμάρεια ώστε για να αναπτύξει νέα αντικείμενα και εφευρέσεις που θα κάνουν την καθημερινή ζωή ενός ανθρώπου πιο εύκολη.

Ότι χρειάζεται κάποιος για να ζήσει υπάρχει μέσα στις ειδικά οργανωμένες Αρκολογίες, ειδικές πόλεις φρούρια που προστατεύουν τους τελευταίους της ανθρωπότητας από τις επιθέσεις των Μίγκου (Migou) και των άλλων πλασμάτων που βγήκαν από τις σκιές μέσα στον πόλεμο των τελευταίων εκατό ετών.

Όλη η τεχνολογία και τεχνογνωσία έχει στραφεί κύριός προς τα ...

 

MECHA & Engels, τα κυρία όπλα αυτού του πόλεμου

Ο όρος Mech (πληθυντικός Mecha ή Mechs) περιλαμβάνει μια τεράστια ποικιλία δίποδων ανθρωποειδών ρομπότ, εξοπλισμένα για στρατιωτικούς σκοπούς.  Στην συγκεκριμένη περίπτωση θα ασχοληθούμε με την Anime εκδοχή τους, όπου Anime ονομάζουμε τα Ιαπωνικά Κινούμενα Σχέδια. Κλασσικά παραδείγματα Αnime σειρών με Mecha είναι το Robotech, γνωστό και σαν Macross, Neon Genesis Evangelion και Code Geass,

Υπάρχουν διάφορες εκδοχές Mecha στο CthulhuTech, από απλές φουτουριστικές πανοπλίες μέχρι 50μετρα υβρίδια οργανικών μελών και μηχανών, σχεδιασμένα πάντα για μάχη ενάντια σε άλλα Mecha ή σε αρκετές περιπτώσεις, εχθρικές μορφές ζωής από άλλες περιοχές του γαλαξία. Στα χέρια της Κυβέρνησης της Νέας Γης (New Earth Goverment) έχει προστεθεί και ο σχεδόν εξωπραγματικός οπλισμός των Ναζάντι (Nazzadi) που αρχικά είχε σχεδιαστεί από τους Μίγκου (Migou).

Σε αντίθεση βέβαια, τα πειραματικά και ασταθή Engel είναι η τελευταία απελπισμένη λύση που έχει η ανθρωπότητα για να αντιμετωπίσει τους εχθρούς της. Τρομαχτικά στο μέγεθος και στην όψη και αρκετά πιο ευέλικτα από τα απλά Mecha είναι πραγματικά ένα θέαμα που δημιουργεί εφιάλτες. Γενετικά σχεδιασμένα ζωντανά πλάσματα με μια πολύ βασική νοημοσύνη ώστε να υπακούει σε έναν και μοναδικό χειριστή του, με τον οποίο διατηρεί έναν ευαίσθητο ψυχικό δεσμό.

 Φυσικά υπάρχουν ξεχωριστά Mecha που έχουν στην κατοχή τους οι αντίπαλες παρατάξεις των Μίγκου (Migou) και του υποθαλάσσιου Εσωτερικού Τάγματος του Ντάγκον (Esoteric Order of Dagon).

Των Μίγκου (Migou) θυμίζουν εμφανισιακά και σχεδιαστικά υπαρκτά έντομα του πλανήτη Γη και αποκαλούνται ανάλογα από τον στρατό της Κυβέρνησης της Νέας Γης (New Earth Goverment). Έχουν μια τάση να αυτοκαταστρέφονται σε περίπτωση που βρεθούν σε κατάσταση πίεσης μια και οι στρατιώτες των Μίγκου (Μigou) δεν έχουν την λογική της αυτοσυντήρησης και της επιβίωσης αλλά της ολοκληρωτικής εξόντωσης του αντιπάλου τους.

Ο κύριος στόχος των Mecha που σχεδιάζουν στο Εσωτερικό Τάγμα του Ντάγκον (Esoteric Order of Dagon) είναι η τερατόμορφη και απάνθρωπη εμφάνιση τους, καθώς πιστεύουν ότι έτσι θα έρθουν σε επαφή με τους απόκοσμους θεούς τους. Ελαφριά στον οπλισμό αλλά μπορούν να ταξιδέψουν σε βάθη που δεν μπορούν ούτε τα καλύτερα σχεδιασμένα του Στράτου.

 

Τελετουργική μαγεία στο Tablet σας

Σε έναν κόσμο που η ανεπτυγμένη και υψηλή τεχνολογία βασίζεται σε μια εξιδανικευμένη μορφή της αρχέγονης μαγείας, είναι πρακτικά αδύνατο κάποιος να πει ότι δεν υφίσταται. Η κουλτούρα και η κοινή γνώμη την έχει αποδεχθεί σε βαθμό που μπορείτε εύκολα να βρείτε σε ηλεκτρονική μορφή βιβλία που παλιότερα ήταν δυσεύρετα. Βιβλία μαγείας -αντλημένα μέσα από τα διαφορά κείμενα που απαρτίζουν το “Cthulhu Mythos” και όχι μόνο- ψηφιοποιήθηκαν και διανέμονται στην εξελιγμένη μορφή του ΙnterΝet του 2085 του CthulhuTech σε χαμηλές τιμές.

Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί ο κάθε ένας να ασκείσει μαγεία ελεύθερα, ειδικά όταν υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης της πραγματικότητας και δημιουργία ρήγματος που να εισέλθουν πλάσματα από άλλες διαστάσεις σε έναν κόσμο που ήδη βρίσκεται στο χείλος του κοσμικού αφανισμού. Οι Μάγοι (Sorcerers) του CthulhuTech έχουν ειδικές άδειες και συνήθως ανήκουν σε ομάδες που ελέγχονται από την κυβέρνηση και τον στρατό. Εάν δεν το κάνουν αυτό θα είναι διοικούμενοι για την παράνομη και ίσως επικίνδυνη χρήση αυτής της γνώσης.

 Σε μεμονωμένες και αρκετά σπάνιες περιπτώσεις υπάρχουν και άτομα με ανεπτυγμένες ψυχοκινητικές ικανότητες, προενόραση και τηλεπαθητική επικοινωνία. Ίσως είναι μια απεγνωσμένη προσπάθεια της ανθρώπινης φύσεως να δώσει ένα μικρο προβάδισμα ενάντια στους κοσμικούς τρόμους που μας αποκαλύφθηκαν ή ίσως ένα επίκτητο μίασμα λόγο της συνεχής επαφής με αυτούς τα τελευταία τριάντα χρόνια. 

Βέβαια αυτό δεν πάει να πει ότι η μαγεία του παιχνιδιού είναι υπό την μορφή τσιτάτων ολιγόλεξεων ξορκιών που θα μπορούσε κάποιος να απαγγείλει και ακαριαία να αναφλεγεί ο αντίπαλος του. Ακολούθως δεν υπάρχουν ούτε μαγεμένα αντικείμενα με ιδιότητες που αναιρούν τους νόμους της φυσικής και της υπαρκτής πραγματικότητας.

Η μαγεία στο CthulhuTech είναι τελετουργική, πνευματική, χρονοβόρα και απαιτητική από τον κομιστή της. Το CthulhuΤech σε αυτό το θέμα μοιάζει αρκετά με τον τρόπο που διαχειρίζεται την μαγεία το Call of Cthulhu με πόντους μαγείας που εδώ τους ονομάζει Ruach.

 

Τα Μυστικά τάγματα των Dhohanoids και των Tagers

 

Ο Αιώνιος Πόλεμος (Aeon War) της Αλλόκοτης Εποχής (Strange Aeon) για την επιβίωση του ανθρώπινου είδους έχει μεταφερθεί κρυφά σε μικρούς αλλά αρκετά σημαντικούς πυρήνες στις σκιές που υπάρχουν πίσω από τα πεδία της μάχης, μέσα στις Αρκολογίες και στους ελάχιστους τελευταίους διάσπαρτους ανθρώπινους οικισμούς.

Πέραν από την Chrysalis Corporation και τα Παιδιά του Χάους (Childern of Chaos) που δρουν μυστικά μεσώ αυτής. υπάρχουν και αρκετές άλλες οργανώσεις που σίγουρα είναι το ίδιο επικίνδυνες, η πιο γνωστες από αυτές είναι Οι Μαθητές της Αρπακτικης Θυελλας (Disciples of the Rapine Storm) και Το Εσωτερικό Τάγμα του Ντάγκον (Esoteric Order of Dagon). Η ύπαρξη και οι σκοποί τους επηρεάζουν αρνητικά το αποτέλεσμα προς την θετική έκβαση αυτού του πόλεμου.

Υπάρχουν δεκάδες άγνωστες ακόμα αιρετικές οργανώσεις που για τους δικούς τους λόγους θέλουν να φέρουν μια σκοτεινή εποχή με μόνιμη σκλαβιά υπό κάποιο άγνωστο εχθρό που λατρεύουν έως θεότητα ή θέλουν να βοηθήσουν στην κοσμική γενοκτονία του είδους. Οι πιο πολλές από αυτές τις αιρετικές οργανώσεις έχουν δημιουργήσει αρκετούς μυστικούς πράκτορες με ειδικές επίκτητες ικανότητες που απέκτησαν με χρήση απόκρυφης και απαγορευμένης μαγείας.

Δολοφόνοι, σαμποτέρ, τρομοκράτες και κατάσκοποι είναι μοναχά ελάχιστες από τις ιδιότητες που αποκτούν αυτοί οι μυστικοί πράκτορες που αποκαλούνται Dhohanoids (Ντχοχανόιντς κατάφερα να το διαβάσω και ελπίζω να μην σας το μεταφέρω λάθος). Ανίερο μείγμα ανθρώπινης σάρκας με ένα πλάσμα από μια άλλη διάσταση ή από τις πιο σκοτεινές και άγνωστες περιοχές του αχανούς σύμπαντος.

Δεν είναι καθαροί άνθρωποι σε κανένα ποσοστό τους, αλλά πλάσματα μεταμφιεσμένα σε αυτούς. Αρκετά έξυπνα και ικανά ώστε να μάθουν μαγεία αλλά αρκετά άβουλα για να ακολουθήσουν το δικό τους θέλημα. Αρχικά δημιουργήθηκαν και υπηρετούν κύριος τα Παιδιά του Χάους (Childern of Chaos) άλλα υπάρχουν και μερικές σπάνιες περιπτώσεις που είτε αποστάτησαν, είτε τα δημιούργησαν με πολλές προσπάθειες άλλες μικρές αιρέσεις.

Στον αντίποδα, Η Απόκοσμη Κοινωνία (Eldritch Society) έχει αναγκαστεί να φτιάξει το δικό υβρίδιο ανθρώπου και εξώκοσμου πλάσματος που τα αποκαλούν Tagers (Τάγκερς). Ανθρώπου που έχουν αποκτήσει την ικανότητα, ας πούμε, να καλύπτετε το σώμα τους κατά βούληση με μια αλλόκοσμη σάρκα σαν ένα είδος βιολογικής πανοπλίας, να μεταμορφώνονται ουσιαστικά χωρίς όμως να χάνουν κανένα ίχνος του νου τους, και να αποκτούν δεκάδες νέες ξεχωριστές ικανότητες.

Μέσω ενός πολύ οδυνηρού τελετουργικοί, η ανθρώπινη τους σάρκα δένετε με του πλάσματος και ο ανθρώπινος νους τους αποκτά ισχύ υπεράνω του νου του πλάσματος, καθιστώντας το άβουλο σκλάβο για έναν ανώτερο σκοπό. Την εύρεση Dhohanoids (Ντχοχανόιντς) και την αποτροπή των σχεδίων και την εύρεση των διάφορων μυστικών αιρέσεων μακρυά όμως από τα μάτια της φαινομενικό καλά οργανωμένης NEG και την Chrysalis Corporation.

Στο κεντρικό βιβλίο του CthulhuTech περιέχονται μονάχα τέσσερις Tagers (Τάγκερς) για επιλογή από τους παίχτες στους χαρακτήρες τους ενάντια σε τουλάχιστο έξι διαφορετικά Dhohanoids (Ντχοχανόιντς).

Ακούνε στα ονόματα Nightmare (Εφιάλτης), Phantom (Πνεύμα), Shadow (Ίσκιος) και Wisper (Ψίθυρος) και έχετε την ευκαιρία να παίξετε στο QuickStart έως ήρωες δεμένοι με αυτά τα πλάσματα και να τα δείτε καλύτερα από ότι θα μπορούσα εγώ να σας περιγράψω.

 

Κλείνοντας...

...το δεύτερο μέρος μέρος του Αφιερώματος και Παρουσίασης του CthulhuTech θα σας δώσω για άλλη μια φορά το σύνδεσμο για το Quickstart και θα σας ξαναεπισημάνω ότι στο ακόλουθο PDF θα βρείτε μια ήδη έτοιμη ιστορία, σχεδιασμένη για τέσσερις προετοιμασμένους Χαρακτήρες Tagers (Τάγκερς).

Cthulhutech Quick Start Rules

 

 

Τελευταία άρθρα από τον/την Δημήτρης Αθανασόπουλος