Τετάρτη, 16 Ιανουάριος 2013 00:00

3:16 Carnage Amongst The Stars

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Βρισκόμαστε στο πολύ μακρινό μέλλον. Η Γη (Terra) είναι ένας πλούσιος πλανήτης. Ως Είδος έχουμε εξαπλωθεί στα μήκη και τα πλάτη του Σύμπαντος.

 

3:16 Carnage Among The Stars

 terra badge

Υπάρχουν παιχνίδια ρόλων που έχουν κατηγοριοποιηθεί ώς "ενήλικα". Εγώ τα διαχωρίζω σε 2 κατηγορίες: Τα "World Of Darkness-ενήλικα" και τα "Sorcerer-ενήλικα".

Στην πρώτη κατηγορία βάζω τα παιχνίδια που έχουν σκοτεινά settings στα οποία οι χαρακτήρες μπορούν να κάνουν πράξεις που αν γυριζόταν σε ταινία θα είχαν σίγουρα κάποιο age rating. Μιλάω φυσικά για rpgs όπως το πασίγνωστο Vampire. Στη δεύτερη κατηγορία είναι τα παιχνίδια των οποίων το όλο concept είναι πιο "φιλοσοφημένο" και δυσκολότερο στο να εντρυφήσει βαθύτερα μέσα του ο μέσος νεαρός παίκτης.Χωρίς απαραίτητα το setting να χαρακτηρίζεται ως σκοτεινό ή adult. Για παράδειγμα το Sorcerer που προανέφερα έχει την εξής κεντρική ιδέα: "What do you want, and what will you do to get it?"

Αλλαγή(?) κατεύθυνσης του review: Θυμάστε το Starship Troopers? H σελίδα στο IMDB μας συνοψίζει την ταινία ως "Η Ανθρωπότητα σε ένα φασιστικό, μιλιταριστικό Μέλλον μάχεται για την επιβίωσή της απέναντι σε εξωγήινα σκαθάρια". Πάρτε αυτό το concept, αντιστρέψτε το λιγάκι, θυμηθείτε την ταινία και θα έχετε μια καλή εικόνα για το τι περίπου είναι το 3:16 Carnage Among The Stars. Σας μπέρδεψα? Έχετε δει ταινία και σας φάνηκε ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ (εδώ θα διαφωνήσω αλλά έχουμε να κάνουμε ένα review προς το παρόν!)? Αν θέλετε διαβάστε παρακάτω όπου θα επιχειρήσω να σας λύσω τις όποιες απορίες...

 

vrakk

 

 

Το 3:16 ανήκει στη δεύτερη κατηγορία που προανέφερα. Δε θα σας πω όμως το concept του! Θα το ανακαλύψετε (λογικά) μόνοι σας. Καλά, ίσως να σας το μαρτυρήσω παρακάτω! Λίγα λόγια για το setting. Βρισκόμαστε στο πολύ μακρινό μέλλον. Η Γη (Terra) είναι ένας πλούσιος πλανήτης. Ως Είδος έχουμε εξαπλωθεί στα μήκη και τα πλάτη του Σύμπαντος. Κανείς δε χρειάζεται να δουλεύει, δεν υπάρχουν ούτε αρρώστιες ούτε έγκλημα. Οι άνθρωποι είναι στείροι και πρέπει να πάρουν ειδική άδεια για να γεννήσουν παιδιά (τα οποία αμέσως στειρώνονται και ο κύκλος συνεχίζεται). Το ερώτημα είναι δεν είναι πλέον "πόσο θα ζήσεις" αλλά "πόσο θέλεις να ζήσεις". Οι παίκτες ξεκινούν το παιχνίδι αποτελώντας μέλη της 3:16 στρατιωτικής διμοιρίας ενός τεράστιου στρατού που έφυγε από τη Γη χρόνια πριν με έναν και μοναδικό σκοπό: Να πολεμήσει και να νικήσει οτιδήποτε θα συναντούσε στο Σύμπαν, από εξωγήινους πολιτισμούς μέχρι κάθε είδους οντότητα και μορφή ζωής, ώστε να διασφαλίσει το ειρηνικό μέλλον της Γης εις τους αιώνες των αιώνων.

 

Το παιχνίδι είναι απλό, οι κανόνες του πολύ πιο εύκολοι από τα περισσότερα rpgs που έχετε δοκιμάσει. Μάλιστα, τολμώ να πώ ότι μοιάζει και με wargame αν και η αρκετά "ασαφής" και "αφηρημένη" αίσθηση του χώρου το κάνει να ξεχωρίζει τελικά από τέτοιου είδους παιχνίδια. Οι παίκτες δημιουργούν τους χαρακτήρες τους κάνοντας πολύ απλές και επιλογές (φανταστείτε ότι υπάρχουν μόνο 2 abilities το Fighting και το Non-Fighting ability!) και ένας από αυτούς γίνεται ο Λοχίας ενώ οι υπόλοιποι είναι οι απλοί Φαντάροι του.

battlemap

Αναλόγα με το στρατιωτικό βαθμό οι χαρακτήρες εξοπλίζονται και με το αντίστοιχο gear. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά όπλα (μερικά είναι ικανά να διαλύσουν έναν πλανήτη αμέσως-talk about weapons of mass destruction), οχήματα και διάφορα στρατιωτικά εργαλεία και βοηθήματα.Σημειώνω ότι και ο βαθμός και ο εξοπλισμός αναβαθμίζεται καθώς προχωρούν τα sessions ως μια μορφή advancement. Η κάθε βαθμίδα έχει και διαφορετικά καθήκοντα άρα και κάπώς διαφορετικότερο τρόπο με τον οποίο "τρέχει" (μη φανταστείτε απολύτως τίποτα ακραίο!) Το παιχνίδι ξεκινάει με τον GM να δημιουργεί ένα πλανήτη (και τις μορφές ζωής που κατοικούν πάνω του) χρησιμοποιώντας κάποια tables που υπάρχουν στο βιβλίο και αμέσως μετά ξεκινά το Mission Debriefing. Οι παίκτες μπορούν κάλλιστα να μπολιάσουν τον πλανήτη με ό,τι στοιχεία τους κάνει κέφι αλλά τον τελευταίο λόγο τον έχει πάντοτε ο GM.

carnage

Το πραγματικό παιχνίδι ξεκινάει με τον GM (ή ακόμα και τους παίκτες) να σκηνοθετούν το πρώτο encounter. Οι μάχες στο παιχνίδι είναι θανάσιμες και σε περίπτωση που ένας PCs πεθάνει μπορεί να αντικατασταθεί αμέσως με έναν καινούριο. Γενικά, τα encounters γίνονται με έναν διαμοιρασμό από threat tokens που ο Gregor Hutton (ο συγγραφέας) μας δίνει πολύ σαφείς οδηγίες για να τον χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματικά. Δε θα μπω σε λεπτομέρειες του μηχανισμού του παιχνιδιού απλά όπως προείπα είναι εξαιρετικά απλός και γρήγορος υπερτονίζοντας την αίσθηση μιας πραγματικής μάχης.

Το physical product είναι ακραία όμορφο. Τα σκίτσα που είναι του ίδιου του συγγραφέα έχουν πολύ προσωπικό στυλ και το όλο design είναι για oscar. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που κέρδισε το 1ο βραβείο στα πασίγνωστα (για την indie rpg κοινότητα) Ronnies στην κατηγορία του καλύτερου design. Φυσικά το παιχνίδι μπορεί να αποκτηθεί και σε pdf αλλά πραγματικά το συνιστώ σε τυπωμένη μορφή.

Κλείνοντας αυτό το μικρό review θέλω να σημειώσω ότι το 3:16 μπορεί άνετα να παιχτεί και ως one-shots αλλά και ως on-going campaign.

-Άντε γειά σας λοιπόν, εύχομαι το kill meter του όπλου σας να "tilt-άρει"!

-Εεεε για σιγά! Ξέχασες να μας πεις για το concept του παιχνιδιού!!!

{slide=CAUTION: CONTAINS MINOR SPOILER|closed}

Θα απαντήσω με μια ερώτηση....: Κι όταν τελειώσουν οι Πλανήτες.....?{/slides}

 tpk

 http://gregorhutton.com/boxninja/threesixteen/