Πέμπτη, 28 Αύγουστος 2014 00:00

"Ρίξε μια ζαριά... μέτρια"

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(3 ψήφοι)

Ένα άρθρο για τους DM που θέλουν να υπολογίζουν τον μέσο όρο μιας ζαριάς. Έτσι για πιο γρήγορα.

 

Έγινε μια κουβέντα πρόσφατα για τη ζημιά του 5ης έκδοσης Assasin και πως αυτός μπορεί να κάνει ζημιά 40d6 στο 17ο επίπεδο. Αυτό μου έδωσε την πάσα να γράψω αυτό το κείμενο, για όποιους το βρουν χρήσιμο.

Σε προηγούμενες εκδόσεις D&D θα έχετε δει να λέει πχ στους βαθμούς ζωής ενός πλάσματος:

HP 14 (4d6)

Τώρα στην 5η έκδοση αυτές τις «διπλές» τιμές και τις παρενθέσεις τις συναντάμε ακόμα πιο συχνά. Υπάρχουν σε όλες τις ζημιές των τεράτων. Θα ξέρετε φυσικά ότι αναφέρονται σε ζαριές και τον μέσο όρο τους.

Αν πάρουμε για παράδειγμα το goblin της 5ης έκδοσης. Έχει HP 7 (2d6). Που σημαίνει ότι για να υπολογίσεις τους βαθμούς ζωής του πρέπει να ρίξεις 2d6. Αλλά για συντομία μπορεί να χρησιμοποιήσεις κατευθείαν το 7 (που είναι ο μέσος όρος του 2d6) έτσι για να μη ρίχνεις τα ζάρια.

Πως βγαίνει όμως αυτό το 7 από το 2d6; Επειδή σε κάποιους αυτό το «πως» μπορεί να φανεί χρήσιμο θα σας το εξηγήσω.

1. Πολλοί φυσικά θέλετε να ρίχνετε όλα τα ζάρια: hp, ζημιές κτλ... σίγουρα θα σας ακούγεται αδιανόητο να χρησιμοποιήσετε το μέσο όρο μιας ζαριάς. Ακόμα και στην περίπτωση που θα πρέπει να ριχτούν 40d6. Λογικά εσείς θα έχετε σταματήσει ήδη να διαβάζετε το κείμενο.

2. Επίσης κάποιοι από εσάς, ακόμα και να μην ρίχνετε όλα τα ζάρια έχετε καλή σχέση με τους αριθμούς, οπότε κάποιες εξηγήσεις που θα ακολουθήσουν παρακάτω θα σας φανούν σίγουρα αστείες να τις εξηγήσει κανείς. :) Και εσείς θα έχετε σταματήσει να διαβάζετε, σίγουρα αυτά είναι γνωστά και απλούστατα πράγματα για εσάς.

3. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που τα μαθηματικά τους φαίνονται ως κάτι πιο μυστήριο από ότι φαίνονται σε άλλους. Και που επίσης θεωρούν ότι για λόγους ταχύτητας δεν χρειάζεται να ρίχνουν όοοοολα τα hp του κάθε μεμονωμένου goblin στα ζάρια, ή για κάποιους λόγους κάποιες ζημιές είναι πιο ασήμαντες και χάριν ταχύτητας καλό θα ήταν να τις ξεμπερδεύουμε χωρίς πολλές ζαριές. Πχ 20 goblin, random encounter που δεν είχε υπολογιστεί εξ αρχής, να πρέπει να ριχτούν όλα τα hp τους στα ζάρια εκείνη την ώρα του παιχνιδιού, και σε έναν γύρο αν τύχει και κάνουν όλα τα goblin ζημιά να πρέπει να ρίξουν όλα τη ζημιά τους, είτε με μια χούφτα από 20 ζάρια, είτε ακόμα χειρότερα μια μια ζημιά 20 φορές ένα ένα ζαράκι.

Για εσάς της παραπάνω παραγράφου με τον αριθμό 3 είναι αυτό το άρθρο. Ευτυχώς δηλαδή μπορεί να μην το χρειαστείτε ούτε εσείς, αφού ειδικά αυτά τα τέρατα, της 5ης έκδοσης, όλα βγαίνουν με μέσο όρο και στους βαθμούς ζωής και στις ζημιές τους, όλη η δουλειά έχει γίνει. Αλλά αν πιστεύετε ότι γνωρίζοντας το πως βγαίνει ο μέσος όρος μιας ζαριάς θα σας βοηθήσει για να τον χρησιμοποιήσετε, αν θέλετε, όταν πχ κάποιος από μια μεγάλου ύψους πτώση ή από τη μαχαιριά ενός Assasin δεχτεί 40d6 ζημιά, τότε μπορείτε να συνεχίζετε να διαβάζετε.

Θα δείτε τεράστιο κείμενο για ένα τόοοσο απλό πράγμα. Μην τρομάξετε απλά το υπερεξηγώ για να καταλάβετε. Στο τέλος θα κάνω μια σύντομη ανακεφαλαίωση και θα δείτε ότι είναι κάτι πολύ απλό. Αν βαριέστε την υπερανάλυση κατεβείτε κατευθείιιιαν κάτω κάτω στην ανακεφαλαίωση.

Κρατώντας για παράδειγμα το goblin της 5ης έκδοσης θα ακολουθήσουν μερικά παραδείγματα υπολογισμού του μέσου όρου μιας ζαριάς για να κάνετε «αθροίσματα» στο φτερό.

Ι. Διαιρώντας δια 2

Κάποιοι με βιασύνη κάνουν το εξής λάθος. Λένε:

«Αφού το goblin έχει 2d6 HP, το μεγαλύτερο goblin έχει 12 HP, όποτε το μέσο goblin θα έχει τα μισά, άρα ‘12 δια 2’ = 6...» Αλλά το βιβλίο λέει HP 7 (2d6)…. 7! Ε εντάξει ένα πάνω ένα κάτω βγαίνει περίπου σωστό κι έτσι. Αλλά αν σας ενδιαφέρει να μάθετε πώς στο καλό βγαίνει αυτό το 7... συνεχίστε να διαβάζετε.

O μέσος όρος δεν βγαίνει διαιρώντας το μεγαλύτερο goblin στη μέση.

Το σωστό είναι να πάρεις το «μικρότερο goblin» να το προσθέσεις στο «μεγαλύτερο goblin» και ΑΥΤΟ να διαιρέσεις στη μέση, από αυτά τα δυο βγαίνει η μέση τιμή.

Να δηλαδή:

το μικρότερο goblin 2d6 είναι να φέρεις άσσο και στα 2 εξάρια. Σύνολο 2.

το μεγαλύτερο goblin 2d6 είναι να φέρεις το μέγιστο στα 2 εξάρια. Σύνολο 12.

Άρα προσθέτεις το μικρό (2) και το μεγάλο (12). = 14 !

Αυτό είναι που κόβεις στη μέση για να βγει το μέσο goblin! = 7

Ο βιαστικός φίλος μας μπορεί να πει ότι «οκ εγώ το έβγαλα 6 πιο γρήγορα δεν πειράζει για ένα κάτω...». Εντάξει... αλλά αν ήταν παραπάνω ζάρια... πχ στου Assasin 40d6... το λάθος γίνεται χειρότερο. Ο βιαστικός φίλος θα πει: «...το μεγαλύτερο που μπορεί να έρθει στο 40d6 είναι 40 επί 6 = 240... δια 2... = 120 ζημιά.»
Με τον σωστό τρόπο όμως 40d6 βγαίνει 140: η μικρότερη ζημιά θα είναι 40 (αν έρθουν όλα άσοι).... η μεγαλύτερη είναι 240 (αν έρθουν όλα 6άρια)... άρα 40+240=280 στη μέση: 140. Βλέπουμε ότι το ένα πάνω ένα κάτω έγινε 20 πάνω/κάτω. Αλλά δεν βαριέσαι ποιος ζει ποιος πεθαίνει σε τόση ζημιά; Δεν ξέρω...

...κάποιος δράκος αρχαίος; Αλλά εν πάση περίπτωση, κάποιοι τα προσπερνάνε όλα για χάρη της ταχύτητας μερικές φορές, αλλά... αν σας ενδιαφέρει ο σωστός τρόπος συνεχίστε και στην επόμενη μέθοδο.

ΙΙα. Ζυγά – Μισά Μισά

Μπορεί να βρείτε αυτόν τον τρόπο πιο γρήγορο κάποιοι και να σας βολεύει περισσότερο.
Αν ο αριθμός των ζαριών είναι ζυγός... στην περίπτωση των HP του goblin 2d6… είναι ΔΥΟ τα d6… άρα είναι ζυγός αριθμός ζαριών... τότε μπορείτε να σκεφτείτε το εξής κολπάκι: Πείτε ότι τα μισά ζάρια έφεραν τον άσο και τα άλλα μισά το μεγαλύτερο. Αν τα προσθέσετε, ΑΜΕΣΩΣ έχετε τον μέσο όρο της ζαριάς.

Στα 2d6 πχ, από τα δυο αυτά ζαράκια, πείτε ότι το ένα έφερε τον άσο (1) και το άλλο το μέγιστο (6). Ωραία, αν προσθέσετε αυτά τα δυο 1+6 = το πολυπόθητο 7!

Δουλεύει με όποια ζυγά ζάρια έχετε φυσικά:

4d8, ζυγά ζάρια που είναι στην ουσία d8+d8+d8+d8. Αν φέρουν μισά μισά το μικρότερο και το μεγαλύτερο είναι [1+1] + [8+8] = 2+16=18

Άρα 4d=8

Για να δοκιμάσουμε και τα 40d6.

1+1+1+1+1+1+1+1+…… όπα, πάει πολύ... κάτσε να κάνουμε την επόμενη μέθοδο... θα είναι πιο εύκολο.

ΙΙβ. Ζυγά – Μαγική Μετατροπή

Με αυτή τη μέθοδο κάνεις μια «μαγική πράξη» που βασίζεται στην μέθοδο ΙΙα.

Παίρνεις τη «ζυγή» ζαριά σου... ας πάρουμε πάλι το 2d6... και την κάνεις «πράξη» με τον εξής τρόπο:

Κάνεις το νούμερο μισό (το 2 το κάνεις 1)

Και κάνεις το ζάρι το μέγιστο+1 ( το d6 κάνεις 7)

και τα πολλαπλασιάζεις! 1*7 = 7

Να δούμε ξανά τα 40d6:

το 40 γίνεται 20, το d6 γίνεται 7, 20*7=140 ΒΟΟΜ! αμέσως...40d6 = 140

Καλά όλα αυτά... αλλά όταν τα ζάρια είναι μονά; Πάλι λειτουργεί αυτή η μέθοδος, η ΙΙβ. Αλλά δείτε και την επόμενη μέθοδο.

ΙΙΙ. Μέσος όρος ενός ζαριού

Αν ξέρεις πόσος είναι ο μέσος όρος του ΕΝΟΣ ζαριού... τότε... δεν έχεις παρά να πολλαπλασιάσεις τον αριθμό αυτόν με όσα είναι τα ζάρια... δηλαδή:

Ένας άλλος βιαστικός φίλος με 2d6.
«ΟΚ η μέση του d6 είναι το 3, άρα d6 και d6 = 3 + 3 άρα 2d6=6!!» γιατί βγαίνει πάλι 6 και όχι 7; αφού η μέση του 6 είναι το 3!;;;; Πολύ απλά.... γιατί η μέση του 6άπλευρου ζαριού ΔΕΝ είναι το 3. Τα ζάρια δεν είναι σαν τους χάρακες να ξεκινάνε να μετράνε από το 0... Τα ζάρια ξεκινάνε να μετράνε όλα από το 1.

Ας πούμε ότι έχουμε ένα εξάπλευρο. Μπορεί να φέρει κάτι από τα παρακάτω:

1 2 3 4 5 6

Είναι έξι νούμερα. Αν σε αυτά τραβήξουμε μια γραμμή στη μέση, η γραμμή δεν πρέπει είναι στο 3... Η γραμμή της μέσης είναι ΑΝΑΜΕΣΑ στο 3 και στο 4!

1 2 3|4 5 6

Τρία νούμερα από δω... τρία νούμερα από εκεί... Και να η μέση! Η μέση είναι το τρεισήμισι! Το 3,5.

Μαθηματικά ο μέσος όρος βγαίνει έτσι: 1 (που είναι το μικρότερο) + 6 ( που είναι το μεγαλύτερο = 7 δια 2 = 3,5... ακριβώς είναι η δική μας μέθοδος Ι.

Έτσι το d6 έχει μέσο όρο... όχι 3... 3,5!

και όλα τα ζάρια...

το d4 έχει μέσο όρο... όχι 2... 2,5!
το d8 έχει μέσο όρο... όχι 4... 4,5!
το d10 έχει μέσο όρο... όχι 5... 5,5!
το d12 έχει μέσο όρο... όχι 6... 6,5!
το d20 έχει μέσο όρο... όχι 10... 10,5!

Οπότε έχοντας στο μυαλό σας αυτή τη μέθοδο όπου βλέπεται d-κάτι απλά βάζετε τον μέσο όρο και αμέσως έχετε αυτό που θέλετε:

2d6 = το d6 το κάνουμε 3,5 άρα έχουμε... 2 * 3,5 = 7
4d8 = το d8 το κάνουμε 4,5 άρα έχουμε... 4 * 4,5 = 18
40d6 = το d6 το κάνουμε 3,5 άρα έχουμε... 40 * 3,5 = 140


Σας μπερδεύει να πολλαπλασιάζετε με κάτι που λέει «κόμμα πέντε»; Να μην σας μπερδεύει είναι κάτι πολύ απλό. Ας πούμε ότι έχουμε 6d6

6d6 γίνεται 6 * 3,5

Αφήστε για λίγο το «κόμμα πέντε» στην άκρη

έχουμε 6 * 3 αυτό φαίνεται πιο απλό είναι 18. Το έχουμε το 18 κρατήστε το!

πάμε τωρά στο «κόμα πέντε» που αφήσαμε. «Κόμμα πέντε» στην ουσία σημαίνει «και μισό ακόμα»

άρα αφού έχουμε 3,5 εξάρια... σημαίνει 3 εξάρια «και μισό ακόμα».

Άρα στο 18 που έχουμε βάζουμε «μισό ακόμα» εξάρι (3 δηλαδή) άρα 18+3=21

άρα 6d6 = 6 * 3,5 = 18 + 3 = 21


 

Bonus και δεκαδικές μέσες ζημιές

Εννοείται, ότι όταν έχετε κάποιο bonus στη ζαριά σας το προσθέτετε μετά.

πχ είναι το 2d6 + 2, ξέρετε πολύ καλά πλεόν ότι το 2δ6 κάνει 7.

άρα το 2d6 + 2 κάνει 9. Αν δείτε ένα πλάσμα που έχει βαθμούς ζωής 2d6+2 ο μέσος όρος θα είναι 9.

Πάμε να δούμε λίγο την ζημιά του goblin που λέει «5 (1d6+2)»

Λέει 5 μέσο όρο.

Αν πάρετε όμως το 1d6+2 και βρείτε το μέσο όρο ζημιάς βγαίνει 5,5! και όχι 5. Στο βιβλίο προφανώς στρογγυλοποιούν προς τα κάτω. Γλιτώνουν έτσι μια μικρή ζημιούλα οι παίχτες.

Τέτοιες δεκαδικές ζημιές βγαίνουν ως αποτέλεσμα αν τα ζάρια είναι μονά, δηλαδή:

1d6
3d6
5d6
7d6
κτλ....

Αυτές μπορείτε να τις στρογγυλοποιείτε είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω. Πάντα αν δεν θέλετε να ρίξετε απλά τα ζάρια!

Πολλά πράματα... ελπίζω να μην ζαλίσατε το κεφάλι σας για κάτι τόσο απλό.

Πάμε για Ανακεφαλαίωση:


 

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ – ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ – ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ – ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ

Μέσος όρος ζημιάς για 2d6 = 7
με διάφορους τρόπους σκέψης

- το μικρότερο σύνολο που μπορεί να έρθει (2) + το μεγαλύτερο (12) = 14 από αυτό το μισό = 7

- λέμε ότι τα μισά ζάρια φέρνουν το μικρότερο (1) και τα άλλα το μεγαλύτερο (6)
και προσθέτουμε 1+6 = 7

- κάνουμε τον αριθμό των ζαριών το μισό (το 2 γίνεται---> 1)
κάνουμε το ζάρι το μέγιστο+1 (το d6 γίνεται---> 7)
πολλαπλασιάζουμε 1* 7 = 7

- βρίσκουμε τη μέση του d-ζαριού (στο d6 είναι 3.5)
άρα 2d6 = 2 * 3.5 = 7

Ελπίζω ακόμα κι αν δεν είστε καλοί στα μαθηματικά, χρησιμοποιώντας όποιον τρόπο σας βολεύει κάθε φορά ίσως κερδίσετε λίγο χρόνο στα παιχνίδια σας όταν θέλετε.


 

Σκέψεις και αρνητικά του μέσου όρου

Ο μέσος όρος στις ζαριές είναι ένα εργαλείο για τους DM που θέλουν να κερδίσουν λίγο σε ταχύτητα, γλιτώνοντας κάποιες ζαριές στο παιχνίδι τους. Ευτυχώς τα νέα πλάσματα όπως είπαμε έχουν έτοιμους μέσους όρους και σε hp και σε ζημιές αλλά ίσως να θέλετε να χρησιμοποιήσετε αυτά που γράψαμε εδώ σε κάποια ζαριά που θα συναντήσετε μπροστά σας και ΔΕΝ θα έχει υπολογισμένο τον μέσω όρο. Ωστόσο μην διανοηθείτε να χρησιμοποιήσετε μέσο όρο στις επιθέσεις ή τους ελέγχους ικανοτήτων... γενικά στις ζαριές που είναι του d20... είναι ανούσιο εκεί να χάνεται εκεί η πιθανότητα αποτυχίας και επιτυχίας χωρίς να ρίχνονται ζάρια (taking 10 ή 20 όταν πρέπει φυσικά είναι ΟΚ).

Πάντως έχω χρησιμοποιήσει τον μέσο όρο όταν θέλω να γίνουν γρήγορες πολλές ζαριές initiative τεράτων, φέραν όλα τα τέρατα απλά 10 και συνεχίσαμε γρήγορα στη μάχη. Επίσης θυμάμαι και στο starter της 3ης όλοι οι χαρακτήρες και τα τέρατα δεν είχαν ζαριά initiative, είχαν όλοι ένα νούμερο σα να είχαν φέρει 10 στο initiative, πάντα ο κλέφτης έπαιζε πρώτος, ο μαχητής τελευταίος, τα τέρατα ενδιάμεσα... αυτό βοηθάει σε ταχύτητα ένα starter πακέτο αλλά στους πιο έμπειρους παίχτες σίγουρα τους ξενίζει.

Εκεί όμως που βολεύει πάρα πολύ είναι στις ζαριές που έχουν να κάνουν με βαθμούς ζωής. Είτε είναι ζημιές είτε είναι για το σύνολο βαθμών ζωής ενός πλάσματος. Έχεις αμέσως hp για όλα τα πλάσματα και ρίχνεις ζημιές «ταρίφα» στα γρήγορα για να τελειώσει μια μάχη που δεν είναι τόσο σημαντική αλλά πρέπει να γίνει για κάποιο λόγο γρήγορα κτλ...

Παρότι όμως είναι μια μέθοδος γρήγορης διεξαγωγής δεν θα μπορούσε να μην έχει και τα αρνητικά της.

Πρώτα από όλα χάνεται η έκπληξη. Αν ξέρει ο παίχτης ότι όλα τα goblin έχουν 7 βαθμούς ζωής δεν θα νοιαστεί να χρησιμοποιήσει πχ ένα ξόρκι που κάνει 12 βαθμούς ζημίας. «μην του κάνεις ξόρκι... αφού με 7 πεθαίνει....». Και το αντίθετο. Αν ξέρει ότι όλα τα goblin κάνουν «ταρίφα» 5 ζημιά συνέχεια δεν θα φοβηθεί να πάρει ρίσκα και μπορεί να προγραμματίσει και να χάσει τον αυθορμητισμό του: «θα του ρίξω άλλη μια, έχω 8 ζωές και να με πετύχει αυτό... δεν θα με σκοτώσει....»

Επίσης, χάνουν τον χαρακτήρα τους κάποια όπλα. Το μεγάλο τσεκούρι κάνει ζημιά 1d12. Μέσο όρο ζημιάς 6,5 ενώ το μεγάλο σπαθί κάνει ζημιά 2d6. Μέσο όρο ζημιάς 7 δηλαδή περίπου το ίδιο. Τώρα αν κάνουν και τα δυο μόνο τη μέση ζημιά τους θα είναι σαν να είναι περίπου το ίδιο όπλο. Ενώ ρίχνοντας τα ζάρια έχουν άλλη διαφοροποίηση:
Οι ζημιές που είναι με πολλά ζάρια τείνουν να φέρνουν ζαριές προς το μέσο τους.
Ενώ αυτές που είναι με λίγα ζάρια φέρνουν πιο συχνά ακραίες ζαριές, κι ας έχουν τον ίδιο μέσο όρο.

Πχ το σπαθί φέρνει περισσότερα αποτελέσματα πιο κοντά στο 7 και λιγότερα στα άκρα. Με 2 εξάρια, το σπαθί μπορεί να φέρει 7 με πολλούς τρόπους: 1&6, 2&5, 3&4, 4&3, 5&2, 6&1. Όλα μας κάνουν 7. Για να φέρει το μικρότερο και το μεγαλύτερο είναι πιο δύσκολο. Μόνο αν φέρει 1&1 ή 6&6. Πιο λίγες πιθανότητες να φέρει ακραίο νούμερο.

Το τσεκούρι από την άλλη... είναι το ίδιο πιθανό να φέρει 1, όσο και 12... έτσι βγάζει αυτό το βάρβαρο... που είναι βαρύ και δύστροπο οπότε μπορεί να μην σε πιάσει καλά, αλλά μόνο από το βάρος του άμα σε βρει σε γ@#!σε. Ενώ το σπαθί είναι πιο κομψό και πιο ακριβές από το τσεκούρι, θα κάνει μέση ζημιά, σπάνια δεν θα σε πιάσει καλά (όπως ένα ατσούμπαλο αργό τσεκούρι) ή θα σου κάνει τη ζημιά που θα σου έκανε ένα καλοχτυπημένο τσεκούρι. Όλος αυτός ο χαρακτήρας, αν χρησιμοποιείς μέσο όρο στις ζαριές, χάνεται.

Με τον μέσο όρο στις ζημιές είναι και ο χαρακτήρας μερικών πλασμάτων που δεν αποδίδεται πάντα σωστά. Θυμάμαι πάντοτε τα Slaad της 4ης έκδοσης, όταν το σκέφτομαι αυτό, που χρησιμοποιούσαν d20 για τις ζημιές τους. Αντί για ξέρω γω... 2d8, ή 4d4, που θα ήταν πάνω κάτω η ίδια ζημιά.

Τα Slaad είναι πλάσματα του χάους. Αυτή η χαοτική φύση τους ήταν ωραίο που φαινόταν και στη ζημιά που έκαναν, όπως με το τσεκούρι, στο παραπάνω παράδειγμα. Μπορεί στον ένα γύρο να σου έκαναν 1 ζημιά, στον άλλον να σου έκαναν 20! Υπήρχε δηλαδή flavor-λόγος που είχαν d20 αντί για πολλά d4 d6 ή d8, όπως είχαν τα περισσότερα τέρατα. Αυτό είναι λοιπόν κάτι που επίσης χάνεται αν βγάλεις το μέσο όρο και σε κάθε γύρο λες ότι το Slaad κάνει 10 ζημιά...

Ένα τέτοιο προγραμματάκι που υπολογίζει κανείς μέσο όρο σε ζάρια σίγουρα μπορεί να βρεθεί και στο internet σε application αν το googlάρουμε. Ακόμα πιο εύκολα μπορεί να γίνει ένα αρχείο excel. Αλλά κάποια πράγματα με το μυαλό ίσως (για μια φορά ειδικά) γίνονται πιο εύκαιρα και άμεσα.

Έγραψα πολλά περισσότερα από όσα περίμενα όταν ξεκίνησα να γράφω. Σίγουρα κάποιοι DM με εύκαιρα μαθηματικά σταμάτησαν να διαβάζουν νωρίς. Όπως και αυτοί που θεωρούν αδιανόητο να μη ρίχνεις όλα τα ζάρια. Ακόμα και έτσι όμως δεν ξέρω αν αυτοί οι DM που ενδιαφέρθηκαν βρήκαν τα παραπάνω «μαθηματικά» λίγο κινέζικα και αν συνεχίζουν να διαβάζουν ακόμα. Και πόσοι μάλιστα από αυτούς τελικά βρήκαν κάτι χρήσιμο σε αυτό το κείμενο που τους βοήθησε να το κρατήσουν σαν εργαλείο σκέψης. Αν κάτι βρήκατε ενδιαφέρον ή αν χαθήκατε μπορείτε να μας στείλετε μήνυμα και να μας το πείτε :)

Όπως και να ‘χει...

Καλά παιχνίδια λοιπόν!

Dennis

Race: Human
Class: Master Video Editor, Expert Graphic Artist, Expert Musician
Background: Game Master
Defining Event: “Monster Annual” D&D event in Athens