Τετάρτη, 13 Αύγουστος 2014 00:00

Bad Role Play - "Bad Roll" Play

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Ένα από τα πράγματα που ευχαριστιέται κάποιος όταν είναι Dungeon Master είναι να βλέπει τις ιστορίες να ζωντανεύουν μπροστά του. Να είναι όλοι βυθισμένοι στην πραγματικότητα της φαντασίας. Και αυτό που συντελεί πολύ σε κάτι τέτοιο είναι το καλό Role Playing. Το τι θεωρεί κανείς όμως διασκεδαστικό είναι αρκετά υποκειμενικό. Αλλά όσο υποκειμενικό και να είναι η λέξη διασκέδαση πάντα έχει μια τάση προς το γέλιο για τον περισσότερο κόσμο. Το γέλιο δίνει ζωή, είναι πλέον αποδειγμένο και επιστημονικά. Έτσι οι παίχτες ακούνε λοιπόν το ένστικτο της αυτοσυντήρησής τους και έρχονται να περάσουν καλά, να διασκεδάσουν και να γελάσουν! Αυτό επηρεάζει σαφώς τα «υλικά» εκείνα που είναι εντός παιχνιδιού και αυτά που είναι εκτός, και τα ανακατεύει. Και έτσι αντί να ζωντανεύει μπροστά σου κάθε εβδομάδα Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, ή το GameofThrones, βλέπεις πολλές φορές ένα επεισόδιο από κάποιο geeky σουρεάλ cartoon παρωδία fantasy κάτι τέτοιο. Δεν θα ήθελα να υποχρεώσω τον καθένα να παίζει με τρόπο που δεν θέλει, και δεν αρνούμαι ότι όταν καμιά φορά παίζω παίχτης και ο DM έχει πει ότι είναι ΟΚ να λέμε και αστεία στο campaignτου λέω τις περισσότερες μαλακίες. Αλλά καημός δικός μου είναι να τρέχω πάντα ένα παιχνίδι αριστούργημα και όχι παρωδία! Και γι’ αυτό τον καημό θα γκρινιάζω σε αυτά εδώ τα γκρινιάρικα άρθρα.

Για σήμερα... οι κακές ζαριές!

Ο ιερέας πλησίασε με σεμνότητα τον Δούκα και με ταπεινότητα του απευθύνθηκε:

ΙΕΡΕΑΣ: Καλέ μου Δούκα... αν απαντήσετε θετικά στο αίτημά μας για βοήθεια, δεν θα έχετε βοηθήσει μόνο εμάς να πετύχουμε στην αποστολή μας, αλλά θα έχετε βοηθήσει και το Δουκάτο σας να αποφύγει τις επιδρομές από τους ληστές, για μια περίοδο ακόμα. Είμαι σίγουρος ότι βλέπετε λογική σε αυτό.

ΔΟΥΚΑΣ: Χμμμ.... καλά τα λες.... όσο θυμάμαι εκείνη τη μάχη στο λόφο του Καντηλίου... άσχημα πράματα...

...είπε ο Δούκας και χάιδεψε το πιγούνι του σκεπτικός. 

 

ΙΕΡΕΑΣ: Όλοι θυμόμαστε τη μάχη αυτή πολύ καλά και πόσο γενναία και εσείς ο ίδιος πολεμήσατε για να σώσετε το Δουκάτο. Αλλά αυτή τη στιγμή που μιλάμε ο αρχιλήσταρχος ετοιμάζει στρατό. Αν δεν μπούμε τώρα στο βουνό να τους διαλύσουμε οι ληστές θα επιτεθούν στο Δουκάτο σας σύντομα! Μπορεί και από απόψε ακόμα!

Ο Δούκας σηκώθηκε αμέσως...

ΔΟΥΚΑΣ: Ώστε ετοιμάζουνε στρατό;; Μα τους Θεούς δεν θα κάτσω να δεχτώ επίθεση από ληστές, έτσι, με σταυρωμένα τα χέρια!... αλλά... αυτά που μου ζητάτε είναι πάρα πολλά... έτσι δεν είναι;

Τότε ο ιερέας έμεινε για λίγο ακίνητος κοιτώντας το πάτωμα... ξάφνου... σήκωσε το κεφάλι του και όλοι είδαν ότι και τα δυο του μάτια είχαν αλληθωρίσει! Αμέσως σούφρωσε τα χείλη του και άρχισε να βγάζει ήχους τρέλας ενώ έπαιζε τα δάχτυλα του στο στόμα του για να κάνει τους ήχους πιο γάργαρους. Όλοι οι σύμμαχοι του ιερέα μόλις κατάλαβαν τι έγινε άρχισαν να γελάνε χαζοχαρούμενα ενώ κοιτιόντουσαν μεταξύ τους όλο νόημα.

Τι έγινε;

Να σας πω εγώ τι έγινε.

Ο παίχτης του ιερέα έφερε άσο στο ζάρι σε μια ζαριά διπλωματίας. Και αποφάσισε να κάνει τρέλες!

Και ξαφνικά άρχισαν όλοι στο τραπέζι να γελάνε και πάει η εικόνα που είχαμε στο μυαλό μας... :)

Συνηθίζεται οι παίχτες να διακωμωδούν τις αποτυχημένες ζαριές τους και να χάνεται η όποια ατμόσφαιρα. Είναι από τα πράγματα που κατηγοριοποιώ ως κακό παίξιμο του ρόλου, γιατί σε τραβάει από τα μαλλιά και σε βγάζει από τον κόσμο της φαντασίωσης που έχεις βυθιστεί.

Καλά θα ήταν ωραία ανατροπή - θα πει κάποιος - ξαφνικά να τρελαθεί ο ιερέας στη μέση του παιχνιδιού, αλλά να υπάρχει μια λογική κάτι, ένα μέτρο κάτιτίς, μια συνέχεια μια ροή και για όνομα των Θεών να μην γίνετε συνέχεια σε κάθε άσο κάτι τόσο τραγελαφικό και γελοίο στα καλά καθούμενα.

Και το χειρότερο ακόμα με αυτά τα αστεία είναι ότι they never get old!!!! Απίστευτα όμως!

Δεν τα βαριούνται ποτέ! Ποτέεεεεεε ρε πστ μου εκεί δεν πα να παίζεις για 10 χρόνια!

«Κοιτάω να δω αν [φέρνει άσο] ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΤΥΦΛΩΘΗΚΑ!!!!!»

>:( «Ριχνω intimidate για [φέρνει άσο] ^__^ αχ καλέ φύγε δαίμονα, φύυυυγε <3»

«Ρίχνω στον δράκο ένα...[φέρνει άσο]...healing potion μέσα στο στόμα...»

έχεχεχε μόλις τώρα το σκέφτηκα το τελευταίο πλάκα είχε. Τέλος πάντων. Και καμιά καλή ατάκα είναι κρίμα να χαθεί αλλά όχι συνέχεια τα ίδια και τα ίδια και δεν γίνεται όλοι οι χαρακτήρες να είναι ο Deadpool που λέει συνέχεια τα δικά του. Και Tolkien και ο Martin έχουν comic relief moments αλλά όχι συνέχεια. Δεν γίνεται κάθε ΚΑΘΕ αποτυχία να είναι απλά κωμική. Υπάρχουν και ατμοσφαιρικές αποτυχίες και είναι πολύ ωραίες!

Στο παραπάνω παράδειγμα ας πούμε μια συνέχεια θα μπορούσε να είναι...

ΔΟΥΚΑΣ: ... αλλά... αυτά που μου ζητάτε είναι πάρα πολλά... έτσι δεν είναι;

τότε ο ιερέας μάταια προσπάθησε να συγκρατηθεί σφίγγοντας τη γροθιά του και τα δόντια του...Η αγωνία του καταβρόχθισε πλήρως την υπομονή του. Χτυπώντας το τραπέζι ασυγκράτητος είπε

ΙΕΡΕΑΣ: ...ετοιμάζεσαι να κάνεις ένα πολύ μεγάλο λάθος αν δεν μας ακούσεις. Τα τέκνα του Πέλορ κινδυνεύουν και εσύ σκέφτεσαι απλά την τσέπη σου!

Ορίστε! Και στον ενικό του μίλησε και μια χαρά πρόσβολα μπροστά σε όλους. Λέμε τώρα υπάρχουν πολλά παραδείγματα. Ένας ωραιότατος άσος στο ζάρι της διπλωματίας που για να περιγραφτεί δεν χρειάστηκε να γίνει παρωδία η ιστορία. Και μετά πράττεις αναλόγως πόσες αποτυχίες αντέχει ακόμα η συζήτηση για να συνεχιστεί ή για να λήξει.

Όπως και να έχει όλοι παίζουν D&για διαφορετικό λόγο και δεν έχουν όλοι σκοπό να δημιουργήσουν στο μυαλό τους ένα αριστούργημα επικής φαντασίας για να περάσουν καλά. Είναι κάτι το δύσκολο και γι’ αυτό δεν είναι κάτι που μπορούν να κάνουν όλοι. Χρειάζεται πολύ πειθαρχεία από μια ομάδα για να καταφερθεί κάτι τέτοιο. Αλλά... είναι παιχνίδι και είναι διασκέδαση και όχι δουλειά. Και διασκεδάζεις συνήθως για να ξεσκάσεις από την πειθαρχεία της καθημερινότητας και όχι για να προσθέσεις λίγη πειθαρχία ακόμα. Διασκέδαση για τους περισσότερους είναι το γέλιο πιο πολύ από ότι είναι να γράψεις ένα βιβλίο. Είναι στο ένστικτο της επιβίωσης!

 

Αλλά όπως και να έχει...

 

...καλά παιχνίδια λοιπόν!

Dennis

Race: Human
Class: Master Video Editor, Expert Graphic Artist, Expert Musician
Background: Game Master
Defining Event: “Monster Annual” D&D event in Athens