Τρίτη, 21 Μάιος 2013 00:00

Το Σπαθί του Χαμουράι - Samurai Sword Review

Γράφτηκε από τον 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Το νέο παιχνίδι με κατάνες από τους δημιουργούς του Bang! για 3-7 παίκτες. Σαν παιχνίδι πατάει ολόκληρο πάνω στο Bang! με μερικές αλλαγές, οπότε θα περιοριστώ στις αλλαγές σε αυτό το review.

 

Κάθε παίκτης παίρνει μία κάρτα ρόλου (από τις 7 που έχει το παιχνίδι) οι οποίες είναι: ο Daimyo (Σερίφης), οι Samurai (Βοηθοί), οι Ninja (Παράνομοι) και ο Ronin (Φυγάς). Επίσης, όλοι πάρνουν από μία κάρτα χαρακτήρα (από τις 12) που μας δίνει μία ικανότητα και κάποιους πόντους αντοχής (για να αντέχουμε όταν παίζουμε ξύλο). Τέλος, παίρνουμε κάποια Honor tokens (5 ο Daimyo, 3 ή 4 οι υπόλοιποι παίκτες) τα οποία είναι οι "ζωές" μας και κρίνουν το νικητή του παιχνιδιού.

 

Contents

Για να τελειώσει το παιχνίδι, πρέπει ένας παίκτης να ξεμείνει από Honor points ή να μείνει μόνο ένας παίκτης με πόντους αντοχής. Στη δεύτερη περίπτωση, ο παίκτης αυτός κερδίζει αυτόματα την παρτίδα.  Εάν η παρτίδα τελειώσει επειδή κάποιος ξέμεινε από Honor points, μετράμε πόντους με τη βοήθεια ενός πίνακα στο βιβλιαράκι του παιχνιδιού και ο νικητής αποφασίζεται. Χαρακτηριστικά, εάν το τέλος του παιχνιδιού έρθει επειδή ένας παίκτης σκότωσε έναν της ίδιας ομάδας, τιμωρείται στους πόντους αρκετά σκληρά.

 Και τώρα πάμε στις αλλαγές: Οι κάρτες Bang έχουν ενοποιηθεί με τα όπλα, οπότε όταν θέλετε να χτυπήσετε κάποιον παίκτη ξοδεύετε κατευθείαν ένα όπλο που γράφει επάνω σε πόση απόσταση χτυπάει και πόσους πόντους ζημιάς κάνει στον εκάστοτε παίκτη. Εάν ένας παίκτης μείνει χωρίς πόντους αντοχής ή κάρτες στο χέρι θεωρε΄λιται "ακίνδυνος" και κανείς δε μπορεί να τον ξαναχτυπήσει. Όταν ξαναέρθει η σειρά του τραβάει 2 κάρτες και αναπληρώνει πλήρως τους πόντους αντοχής του και ξαναμπαίνει στο παιχνίδι δριμύτερος. Αυτό είναι μία πολύ ευχάριστη αλλαγή συγκριτικά με πολλές άτυχες παρτίδες Bang! όπου όλοι οι παίκτες gangάρανε έναν άτυχο και τον βγάζανε από το παιχνίδι στα 5 λεπτά και αναγκαζόταν να καταφύγει στην τηλεόραση ή στο Internet για παρηγοριά ΟΧΙ ΔΕ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΜΕΝΑ.

 

Weapons

 

Τα κακά τώρα: Όταν εξαντλούνται οι πόντοι αντοχής ενός παίκτη, δίνει ένα από τα Honor Points του σε αυτόν που τον ξυλοκόπησε και έτσι ο νταής αυξάνει το σκορ του. Στη μοναδική παρτίδα που παίξαμε το παιχνίδι δυστυχώς όλοι δέρναμε ο ένας τον άλλο εναλλάξ με αποτέλεσμα να κυκλοφορεί το ίδιο Honor point από χέρι σε χέρι και η παρτίδα να διαρκεί 45 λεπτά πριν απλά εγκαταλείψουμε. Υπάρχει πάντα η περίπτωση να κάναμε κάποια γερή πατάτα με τους κανόνες, αλλά προς αποφυγή μελλοντικών μαραθωνίων, καταλήξαμε σε ένα House rule: Όταν κάποιος παίκτης χάνει Honor point, δεν το παίρνει κανένας, απλά καταλήγει εκτός παιχνιδιού. Δεν έλεγξα καθόλου αν αυτό βγάζει νόημα με βάσει το σκοράρισμα, ήταν περισσότερο ενστικτώδης αντίδραση προς αποφυγή μελλοντικών ωριαίων παρτιδών. Αν κάποιος έχει την καλή διάθεση να κάνει τα μαθηματικά και να μας πει αν στέκει, ας το γράψει στα σχόλια από κάτω.

 

Γενικά το παιχνίδι έχει ενδιαφέρουσες αλλαγές και το θέμα του είναι εξίσου ενδιαφέρον με το Bang! αλλά ακόμα δε φαίνεται να έχει ωριμάσει αρκετά και δεν ξέρω αν η εταιρία ενδιαφέρεται καν για τις ισορροπίες του, δεδομένου του κοινού των παιχνιδιών που το παίζουν κατά κύριο λόγο για το χαβαλέ της φάσης. Ως παιχνίδι για χαβαλέ πάντως είναι πολύ καλό, αν και θα το αγόραζα μόνο αν μου περίσσευαν 20-25 €. Καλή προσπάθεια πάντως!

P1llgr1mm

Μανιακός ρολοπαίκτης/ρολοπαιχνιδοερευνητής, σε μάταιη αναζήτηση για το ένα παιχνίδι που θα κατατροπώσει όλα τα άλλα! Ως τώρα έχω βρει περίπου διακόσια τέτοια...

Εχω και ένα blog κάπου εδώ γύρω.